Heeft een latere AOW leeftijd invloed op maximering vertrekpremie ?

Ik wordt binnenkort ontslagen en krijg een vertrekpremie mee. Die wordt gemaximeerd omdat het aantal maanden tot mijn pensioen lager is. Nu heeft de 1e kamer de nieuwe regels voor de AOW leeftijd geintroduceerd en krijg ik AOW vanaf 65 jaar en 3 maanden.
Hierdoor zou ik in de praktijk op die leeftijd met pensioen gaan. Wordt voor de maximering nu ook 65 jaar en 3 maanden aangehouden ? Of kom ik in mijn pakket tekort omdat ik 3 maanden geen AOW ontvang.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt mij verstandig dat bespreekbaar te maken en hierover juridisch advies in te winnen bij bijvoorbeeld een wetswinkel of de vakbond. De regels worden, zonder dat jij of je werkgever daar zeggenschap over hebben, tijdens het spel verandert. Het kan dan niet zo zijn dat het jou geld kost en jij de enige bent die de consequenties moet dragen.