Verbruik je minder stroom als je mobiel oplaadt aan de computer?

...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Amadea
11 jaar geleden
Nee, meer. Want je gebruikt dan voor twee apparaten tegelijk elektriciteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat de vraag is of je minder stroom verbruikt als je je mobiel oplaadt via de computer of via een stopcontact?
Amadea
11 jaar geleden
Een computer kan niets zonder met elektriciteit te zijn verbonden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk maar als die toch al aanstaat en je vergelijkt met een mobiel in een stopcontact wil men natuurlijk weten of die twee apparaten aan elkaar samen meer energie verbruiken dan twee apparaten los?
Amadea
11 jaar geleden
Juist, dat is precies wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het antwoord kan ook zijn: minder dan twee apparaten tegelijk aan het stroom.

Antwoorden (1)

De computer zelf verbruikt uiteraard meer stroom dat de oplader van je mobiel.
Maar er vanuit gaand dat de computer niet voor niets aanstaan (en je deze gebruikt) dan wordt je telefoon via een USB verbinding opgeladen. Deze geeft minder stroom dan de oplader, dus ik feite gebruik je minder stroom per minuut. Het duurt echter evenredig langer voordat je mobieltje vol is, dus uiteindelijk maakt het niet veel uit.
Ik weet niet of het opladen onder een lagere spanning uiteindelijk zuiniger is. Er zijn toepassingen waarbij met hoge spanning de batterij eerder opgeladen is (powerloading), maar het verbruik hoger. Ik verwacht niet dat dit in dit geval veel uit maakt.