Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb het hele jaar op school gezeten het uwv wil dat ik nu ga werken. Heb ik nu geen recht op zomervakantie?

Ik heb dit jaar mijn school afgesloten. Daarnaast werkte ik dit jaar in sociale werkvoorziening. Nu ik van school ben wil uwv dat ik vrijwillig ga werken. Bij het werken hebben we zonder overleg van UWV overlegt met die vrijwillig werk dat ik vanaf September 2012 weer ga beginnen te werken. Nu willen ze dus dat ik nu moet gaan werken anders word de uitkering stop gezet. Wat moet ik nu doen mijn vakantie is al geboekt. Ik zat op een praktijkschool (onderwijs)

Toegevoegd na 10 minuten:
Heb het hele jaar op school geweest hoor. Heb ik dan geen recht op vakantie?? Ik heb toch nog vakantie van Zomervakantie 14-07-2012 t/m 02-09-2012. Verder heb ik ook nog stage gedaan dit jaar waar ik zelfs meer uren maakte dan normaal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je mag 20 vakantiedagen opnemen als je een uitkering ontvangt, maar dat moet wel in overleg met het UWV. Een geboekte vakantie mag heus wel uitgevoerd worden, maar je mag je sollicitatie-activiteiten er niet door laten verhinderen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het hele jaar op school geweest hoor. Heb ik dan geen recht op vakantie?? Ik heb toch nog vakantie van Zomervakantie 14-07-2012 t/m 02-09-2012. Verder heb ik ook nog stage gedaan dit jaar waar ik zelfs meer uren maakte dan normaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent van school af, dus heb je geen 'recht op schoolvakantie'. 20 dagen = 4 weken vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt idd wat Amadea zegt, als je met vakantie gaat moet je het wel met uwv overleggen, eigenlijk alles moet je overleggen.
Zolang je je aan hun regels houd is er niets aan de hand, weet er alles van, heb ook jaren bij uwv gelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als de uitkering stop gezet word en ik begin in September wat zijn de gevolgen hier van bijv. Uitkering stop gezet? Ik kan niet anders Waar ik vrijwillig zou gaan werken daar kan ik ook niet eerder beginnen Afspraak was gemaakt dat ik September 2012 zou beginnen.
Amadea
13 jaar geleden
Ik snap jouw probleem niet, dewitte. Je kunt gewoon op vakantie en je uitkering behouden. Waarom zou je daar dan mee stoppen omdat je vind dat jij recht hebt op 2 maanden vakantie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld de uitkering word nu stop gezet en ik ga in September 2012 wel beginnen met vrijwillig werken?
Amadea
13 jaar geleden
Vrijwilligerswerk levert geen inkomen. Het heeft alleen zin om de uitkering stop te zetten als je weet dat je in september betaald werk krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Armadea ja dat vind ik eigenlijk wel Maar zou dat gevolgen hebben? Als ik dat wel doe (Heb woensdag een gesprek bij het uwv weet u wat ik daar kan verwachten?)
Amadea
13 jaar geleden
Gevolgen: geen uitkering meer. Dat vinden ze vast wel goed bij het UWV, want daar is altijd geldgebrek. Maar, ook geen hulp meer bij het vinden van betaald werk. Je moet dan alles verder zélf uitzoeken. Dus het is maar wat je liever doet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als ik in September verder zou willen en wel weer door wil gaan? Krijg ik dan wel weer mijn Uitkering?
Amadea
13 jaar geleden
Nee. Net zoals Goeie Vraag richtlijnen heeft zijn er regels bij het UWV waar je je aan moet houden als jij een uitkering wilt krijgen. Wil je daar niet aan mee werken, dan is er voor hen geen aanleiding om jou te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@armadea oke laatste vraagje nu hoor maar als ik daar in september wel weer zou aan mee werken met alles dan zou ik dan ook geen uitkering meer krijgen?
Amadea
13 jaar geleden
Dat kan alleen jouw contactpersoon bij het UWV beantwoorden. Maar er zit kans in dat je een verminderd uitkeringsbedrag krijgt, of terug moet betalen wat je tussen de laatste schooldag en september ontvangen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt hoor voor je antwoord, Ik vind je echt de beste van heel goeievraag.nl :)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing