Je bent 19 en bent blijven zitten op havo4, wat kan je het best doen om op het HBO te komen?

In bezit van VMBO-T diploma

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Er bestaan mbo-4 opleiding die 2 jaar duren.

Aangezien jouw leeftijd zou ik kiezen voor mbo-4 en daarna doorstromen naar HBO,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ipv een 2 jarige opleiding te volgen kun je ook 2jaartjes werken en op e 21ste de 21+'toets doen om
Zo op hbo te komen. De vraag is dan echter wel, kun je je wel
Motiveren na 2 jaar niets doen. Je kunt natuurlijk ook de havo gewoon afmaken. Het is een heel lastige keuze om te maken, het gaat immers over je toekomst dus denk heel
Goed na. Ik zou gewoon op havo blijven als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt naar het volwassenenonderwijs overstappen en daar havo 4 en 5 in één jaar doen. havo 4 heb je al een keer gedaan en havo 5 is vooral herhaling van de eerder behandelde stof.

het volwassenenonderwijs is er op gericht om te slagen voor het examen. je werkt gericht naar deze examens toe, met gemotiveerde mensen in je klas. dit kan heel verfrissend zijn.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Je kunt van alles doen. Ik denk niet dat iets beter is dan t andere. Het gaat er om wat bij jou past. Gewoon 4havo nog een keer doen en daarna 5 havo. Rustig je eigen tempo volgen (wel je best doen natuurlijk). En dan rustig door naar t HBO. Als je ten minste de havo wilt afmaken.

Zelf was ik 21 toen ik met HBO startte. Doordat ik 2 x was blijven zitten. Tja, dat gebeurt. Iedereen heeft z'n eigen tempo en bij mij lag dat niet bijster hoog maar heb ik t wel gehaald uiteindelijk. En vervolgens ook nog eens 5 jaar over HBO gedaan.

Succes met je keuzes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan proberen je havo 5 te doen en een diploma of certificaten halen. Daarna als 20 jarige het HBO instappen of een MBO niveau 4 opleiding volgen en daarna HBO.
De SPH of PABO is het eenvoudigste qua toelatingseisen.