Wanneer is iets 'trendy of hot'?

Je leest er over in de bladen, er worden reclamecampagnes gehouden, iedereen spreekt er van.
Als je er niet aan mee doet val je buiten de mand ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat wordt onder andere bepaald door trendwatchers.
Die bespeuren bepaalde trends in de kiem .... zij vertellen hun verhaal aan de reclame en marketing jongens en aan bedrijven.
Die gaan dan middels bepaalde "sneaky" campagnes ervoor zorgen dat die trends zich doorzetten en hot worden.
Dat kan bijvoorbeeld door middel van guerilla marketing, buzzen, en tegenwoordig ook bloggen en twitteren.
We hebben er geen idee van hoe we eigenlijk gemanipuleerd worden.
Nou ja, als je je laat manipuleren natuurlijk.
Want niemand dwingt je om achter de trends aan te lopen.
Maar de jeugd is wat minder zeker als wij oudjes, en volgen dus maar al te graag de trends, zodat ze "erbij horen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wanneer bepaalde die zelf trendy en hot gevonden worden, iets bepaalds doen of hebben.

Laten we zeggen; stel dat iemand die flink gepest wordt met een origineel paar nieuwe schoenen aan komt lopen, wordt hij waarschijnlijk ontzettend uitgelachen.

Wanneer een persoon die heel hip en trendy en cool gevonden wordt met dezelfde schoenen aan komt lopen, prijst iedereen hem de hemel in, en loopt vervolgens 'iedereen' ermee.

Toegevoegd na 11 minuten:
"Wanneer bepaalde MENSEN die.."

Bedoelde ik in mijn eerste zin.. Ik denk weer eens sneller dan ik typ.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zeppuhh;

Dan moet je eerst altijd even naar mij kijken; als ik bepaalde kleding draag, aan een rage meedoe, in een bepaald type auto rijd, met een zeker GSM'etje bel, naar een soort muziek luister of op een bepaald soort schoenen loop kan je er vrij zeker van zijn dat die dingen op dat moment absoluut NIET hot & trendy zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wordt gedwongen om met de tijd mee te gaan... De uitslovers op dit gebied zijn trendsetters en alle andere zijn trendvolgers...

Het is pas een trend als iedereen er aan mee moet doen...

Juist dan val je buiten de mand als je weigert, dan moet je echt moed hebben en het niet erg vinden alleen je boterham op te (moeten) eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is de waan van de dag, en de economie moet blijven draaien.
het staat mensen vrij om er aan mee te doen of niet.
vooral jonge mensen hebben het idee dat ze buiten de mand vallen als ze er niet aan meedoen.
jammer, wees maar lekker je niet hippe zelf, en doe dat met overtuiging, ook dan oogst je respect.
Rieneke1
14 jaar geleden
Iets is trendy of hot, op het moment dat een grote groep consumenten in korte tijd een artikel oppikt, in navolging van trendsetters, vaak bekende iconen uit binnen of buitenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn. Trends worden vaak aangeven door modeontwerpers, maar kunnen ook voortkomen uit een rage, waar ontwerpers dan verder op inhaken. Een trend duurt langer dan een seizoen en is altijd van invloed op het komende seizoensbeeld."
Overigens ben ik het niet helemaal eens met je laatste zin. Je bepaald zelf of je buiten de mand valt. Je moet vooral kleding dragen die jij mooi vindt en waarbij jij je prettig voelt. Het doet dan niet ter zake of je kleding dan in de mode is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trends worden bedacht door mode ontwikkelaars, maar of iets echt hot is wrd bepaald door het aantal mensen dat het wil hebben of al heeft. Veel vraag ernaar zal betekenen dat ieets hot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bepaal zelf de kleding die ik draag,ik draag wat ik mooi vindt en lekker vind zitten dus...wanneer is iets trendy of hot?dat bepaal je dus zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets is trendy of hot als de volgers/slaven van de mode beginnen te volgen.
Ik bemoei me daar niet mee en daarom draag ik soms iets wat trendy is (zoals mijn pilotenzonnebril van tig jaar geleden).