Wat doet de politie bij het niet thuis zijn van familie van een slachtoffer?

Als iemand omkomt bij bijvoorbeeld een auto-ongeluk dan gaat er meestal politie bij de familie van het slachtoffer langs om ze op de hoogte te stellen van het dodelijke ongeval, toch? Maar wat nou als deze mensen niet thuis zijn en ze hen ook niet via telefoon kunnen bereiken? Blijven ze dan wachten? Doen ze een briefje in de bus dat men zo spoedig mogelijk contact op moet nemen met de politie? Komen ze na een tijdje terug? Vragen ze bij de buren of die weten waar ze de familie kunnen vinden (bijvoorbeeld op het werk)? Het lijkt mij dat ze de familie zo spoedig mogelijk op de hoogte willen stellen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd, dat doen ze :p Waarschijnlijk komen ze na een uurtje weer en dan weer na een uurtje. Dan toch maar een briefje door de brievenbus en afwachten. Na 1 week nog niets gehoord gaan ze navragen bij familie of buren waar ze zijn.

Het beste antwoord

Ze zullen er alles aan doen en omdat iedereen tegenwoordig een mobiel op zak heeft zullen ze die ook gebruiken (nummers afbellen dus). Ze kunnen verdere familie opsporen, bijv uitwonende zussen/broers of opa/oma (handig als de bewoners op vakantie zijn, dan lukt het niet om een uurtje te wachten) maar met de mobiele nummers is het tegenwoordig veel makkelijker om iemand alsnog te pakken te krijgen. Vroeger had je de zogenaamde ANWB oproepen in het zomerseizoen die zijn er nog wel maar die zijn amper nog nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk alles zullen ze gebruiken, ook sociale media als het ceht noodzakelijk is. Zoeken naar een facebook account bijvoorbeeld.