Hoe wordt de landingsplaats van de lifeliner bepaald? ( traumaheli )

Hallo allemaal,

Vandaag was er in Velp (GLD) een incident waar de lifeliner bijgeroepen werd.
Helaas in heel Velp geen heli te vinden.
Echter las ik later op Twitter dat de heli in Arnhem geland was en dat ze daar stonden te wachten op slachtoffer / patient.

Mijn vraag is dan ook hoe word zo'n landingsplek bepaald ? en kan dat ergens terug te vinden zijn op internet ?
Aangezien er in Velp naar mijn mening in die omgeving voldoende landingsruimte was en dichterbij het slachtoffer.
Nu moest er een transport plaats vinden onder begeleiding van politiemotoren.

Op p2000 staan altijd wel een coordinaat bij van een stratenboek maar die staat op het adres van het incident.
Kan iemand mij hier op een antwoord geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

de piloot bepaalt waar hij gaat landen. Piloot neemt hierbij in overweging of de landingsplaats veilig is, dus groot genoeg, niet omringd door hoge gebouwen of bomen, hoogspanningsmasten etc. ook houdt men rekening met evt toestroom van grote aantallen publiek.

uiteindelijk komt de piloot tot een bepaalde landingsplaats.
AlphaLimaSierra