Ieder land heeft wel iets van humor. Maar in Star Trek wordt Klingon gesproken en in die serie heb ik nog nooit een mop gehoord.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Komt dat niet, omdat je de taal niet beheerst?
Het miegelt hier wel van humorloze figuren, gezien het aantal minnetjes. +
paulus811
11 jaar geleden
Het was niet grappig bedoeld. Klingon is een taal, speciaal ontwikkeld voor Star Trek. En of t nou leuk klinkt of niet, daar worden geen moppen in verteld, dus mijn antwoord is gewoon juist. En de minkukels die menen een - uit te moeten delen, zonder te vertellen waarom, mogen wat mij betreft vertrekken bij GV.
paulus811
11 jaar geleden
Moolkeesje, dank voor je + hoor. Die is me meer waard dan die 7 minnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Moppen zijn een goede hulp bij het hoofd bieden aan en relativeren van moeilijke omstandigheden. Bij oorlog of onderdrukking circuleren er dan ook zeer veel moppen.
Er is natuurlijk geen volk of taalgebied waar mensen het niet van tijd tot tijd zwaar hebben, dat er volken zijn waar mensen geen moppen tappen lijkt me dan ook uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je de betekenis grap bedoelt. Mop heeft meerdere betekenissen.

Volgens de dikke Van Dale betekent het woord mop o.a. een grappige anekdote. En ik ben ervan overtuigd dat er geen plek op de wereld is waar geen grappige verhalen bestaan!