Nee... oorlogen worden door landen gevoerd, dat zijn geen personen... Er is geen persoon die een oorlog kan voeren... Dus kan niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk zijn er oorlogen gewonnen. Vraag alleen niet wat er ondertussen verloren is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx Barts3cundo! :-)
Ik heb er al een paar met mezelf gewonnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, vroeger met de kinderen.
Moord en doodslag hoor ( bij wijze van dan) :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig wel. Anders spraken we nu Duits.
www.gutefrage.de
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij wonnen de oorlog niet, duitsland verloor alleen (minnetje niet van mij)
In welke oorlog dan ook , tussen naties of landen of individuen zin er alleen maar verliezers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ,in een ruzie !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je de bekende zin "an eye for an eye makes the whole world blind"?
Oftewel als je oorlog/wraak wilt worden er alleen maar meer mensen benadeeld. Dus eigenlijk valt er in een oorlog niet te winnen, slechts te verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die NintoNerd;

Ja hoor, 'de Generaal' Rinus Michels, bekend van de uitspraak 'voetbal is oorlog' heeft met zijn troepen de Grote Europese Oorlog van 1988 gewonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oorlog kent geen winnaars.alleen verliezers.
denk maar eens aan de moeders die hun zonen verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een mooi en waar antwoord Eef +1
Je wint nooit een oorlog want er zijn vele onschuldige slachtoffers gevallen dus win je niet.

Maar winnen of verliezen ondanks alles leven wij in ons kleine landje wel in vrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zoals Napoleon, Alexander de Grote of Hitler weten van geen ophouden als ze eenmaal een land veroverd hebben. Ze gaan door met landen veroveren tot ze verliezen. Nou is het natuurlijk niet altijd even gemakkelijk makkelijk om ongemerkt een land te veroveren en die te mogen houden. Al is het maar een klein stukje. Kijk maar naar Sadam met Koeweit.
Tenzij je Amerika, China of Rusland bent dan mag je rustig wat landjes ingebruik nemen en houden. Zolang het geen landen zijn die een van de drie zelf wil hebben zal niemand er ook maar een boycot aan wagen.
Burgeroorlogen hebben de neiging wel wel door een partij gewonnen te worden, gelukkig maar anders zou zo'n land uitgestorven raken. Al zijn er landen in bijvoorbeeld Afrika die hun uiterste best doen om van hun medemens een uitstervend dier te maken.
Maar inderdaad, ook al heb je als Napoleaon gewonnen dan nog heb je verloren, het is allemaal zinloos geweld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in oorlogen zijn er alleen maar verliezers, of dat nu een land, een groep of 2 personen zijn. Uiteindelijk is het een oorlog in jeZelf.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het antwoord is dus nee, en ook voor jeZelf valt er niets te winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand heeft wel eens een oorlog gewonnen, een oorlog kent altijd alleen maar verliezers, is het niet verlies van collega's/familie/economie dan is het zeker verlies in ansicht t.o.v. de rest van de wereld (dat laatste geld dus ook voor Israel, dat eerste voor de Hezbollah)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is tegenwoordig niet bon ton om het te zeggen, maar ik doe het toch:

Ja, natuurlijk! De geallieerden hebben bijvoorbeeld de Tweede Wereldoorlog gewonnen.

En ik ben er persoonlijk erg blij mee dat ze bereid waren voor onze vrijheid te vechten, en natuurlijk dat ze die strijd ook gewonnen hebben.

Vrede, veiligheid en vrijheid zijn het waard om voor te vechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere oorlog kent alleen maar verliezers, helaas.
Gewoon er niet aan beginnen politici...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand kan geen oorlog voeren en winnen. Daar zijn naties voor nodig. De geallieerden hebbende2e wereldoorlog gewonnen van de asmogendheden. Dat kostte aan beide zijden veel mensenlevens en geld. Na de oorlog kostte het de overwinnaars nog meer geld,om o.a. de verliezers weer op de been te helpen. Uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers.