Wat kan je doen om mensen naar een grote activiteit te krijgen die als doel heeft hen samen te brengen en een signaal te geven naar de overheid?
Ik werk voor mensen die met vergelijkbare problemen kampen. Mijn taak is om die mensen samen te brengen op grote activiteiten. Om er er zo voor te zorgen dat er gezamenlijke signalen gegeven worden a/d overheid over de bestaande problemen.
Plus ondersteun ik een "vaste" bovenlokale groep. (dus met mensen uit verschillende buurten). Geen individuele hulp dus.
Wat merken we?
- onze grote activiteiten hebben nauwelijks succes, al bouwen we er veel leuke activiteiten in
- mensen willen liever dat ik persoonlijk bij hen kom en dat ik hun probleem dan oplos (liefst onmiddellijk). ik ben een soort "mama".
- mensen geloven enkel in "harde" acties zoals petities (die ze dan afgeven aan bv. de burgemeester (die hier niet eens bevoegd is)), persartikels om de overheid de grond in te boren etc. Maar als er een betoging/actie of zo is, komen er minder en minder mensen naartoe.
- mensen houden zich liever bezig met de "vuile stoep van de buurman" (zeker als dit bv. een buitenlander is :)) ipv solidair te zijn met elkaar
- enz.
Gisteren was er zo een grote activiteit met een programma dat de vaste groep grotendeels zelf in elkaar hadden gebokst. Er ging heel veel geld en energie naartoe, maar er kwam nauwelijks volk op af.
Wat wel werkt is bv. gratis eten geven. Of als we iets in de buurten zelf doen, zodat ze zich nauwelijks hoeven te verplaatsen. Maar dit is niet altijd haalbaar, plus bouw je zo geen solidariteit op.
Wat kunnen wij doen zodat onze activiteiten meer succes hebben?
Wat je ook zou kunnen overwegen is bewoners uit verschillende culturen om beurten een maaltijd klaar laten maken uit het land van herkomst. Verder huurde ik vaak patat-, vis- en poffertjeskramen in. Met een bon kon men gratis eten/drinken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.