Wat is typisch Nederlands?

Of: is van de diepste oorsprong Nederlands, bedacht door Nederlanders, en door iedereen geaccepteerd als iets Nederlands? En geld dit voor alle landen, dat die iets hebben wat hen nationaal kenmerkt?
Inspiratiebron: Prana

Weet jij het antwoord?

/2500

het woord appartheid

Ik heb even een lijstje opgesomt van wat ik denk dat echt typisch hollands is! :) Klompen Hutspot Dijken Molens Vlak landschap Kroket Snert Boerenkool met worst Het kaasmeisje Lange mensen (Nederlanders zijn zo'n beetje de langste mensen) De ''G'' (In andere talen wordt die zelden zo hard uitgesproken als hier) De rood-wit-blauwe vlak met oranje wimpel Tulpen en andere bloemenbollen Het dogen van softdrugs Het delfs blauw Haring en wittebrood (leids ontzet) Sinterklaas en zwarte piet Pepernoten etc. Het draai orgel De nederlandse schilders 11 steden tocht Koek en zoopie (bij het schaatsen) Stampot Onze bekende kazen Onze bekende bieren Fietsen (Nederland is een echt fietsland) De wallen Haven van Rotterdam Flevoland en de afsluitdijk Het keukenhof Madurodam Het koningshuis Meer kan ik zo even niet bedenken! :)

Ha, die MarieAnne; Koekje in de koffie dopen.

broodje haring

Ik denk dat een dier wel voor elk land symbool staat en dat typisch iets voor het land is. Zo de leeuw van Nederland en met andere landen andere dieren. Per provincie zijn er meer typische dingen. Meeste zullen zeggen 'Maar molens, klompen en kaas zijn toch typisch Nederlands?'. Maar dit komt meer uit het westen van Nederland, oftewel de provincie ; Noord-Holland.