Wat betekenen deze gele driehoeken op de weg?

Tijdens het wandelen kom ik deze vaak op de weg tegen. Op bijgaande foto kun je zien dat ze ook vernieuwd worden (er staat een oude op en een nieuwe, op een net iets andere plek)

Dus begon ik me af te vragen waar deze dingen voor dienen. Iemand enig idee?

Picture for question
11 jaar geleden
14.3K

Het beste antwoord

Om ter plaatse de exacte plaats van de brandkranen aan te geven, wordt bij elke brandkraan in de gemeente een gele brandkraandriehoek aangebracht door de vrijwilligers . De langste punt van de driehoek wijst richting de brandkraan. Dit is een echte uitkomst en kan kostbare tijd schelen bij het zoeken naar een watervoorziening tijdens een brand. Het kan dus zijn dat er bij u voor de deur opeens een gele driehoek verschijnt, dan weet u nu dat er vlakbij een brandkraan ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou even quootjes om de tekst gezet hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor extra toevoeging heeft een quootje? Het gaat om het antwoord op de vraag.
sterredag
11 jaar geleden
staat toch een bronvermelding bij

Andere antwoorden (1)

die geven aan waar de brandkranen zitten voor de brandweer