De Roepie Roepie Vogel, waar komt dat vandaan?

roepie roepie! Roepie Roepie! ....

maar waar hebben wij dat nou vandaan... klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt.

was het op de radio? de tv?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
k hoorde hem van de week op de radio, volgens mij bij q-music als jingle

Het beste antwoord

De Roepi Roepi vogel was vroeger ook iets van radio Veronica op vrijdag. Zodra je dan de Roepi Roepi vogel hoorde dan moest je als de wiedeweerga bellen en dan kon je wat winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, dat staat me nog bij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaaaa! die bedoel ik! ik snapte al niet waar ik het vandaan had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je in Hilversum woonde hoefde je geen kengetal te draaien! (we hadden toen nog draaischijven, en die extra 3 cijfers kostte je meer dan 5 seconden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oooh!!! stelletje cheaters!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! ik had t inderdaad van veronica. Nu ik het lees weet ik het weer.
Toon hermans en de roepie roepie kende ik nog niet! Waarschijnlijk lag dat ten grondslag aan de roepie roepie van Veronica! Ook Xinix bedankt voor je goede antwoord!

Andere antwoorden (3)

Dat kwam van Toon Hermans... Die had daar een grap over...

Toegevoegd na 34 seconden:
met het geluid van een kroet en een polifinario...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Het filmpje op je website http://www.comedyclips.nl/index.php?actie=clip&clipid=&srch_a=Hermans,%20Toon&srch_s=Ornitholoog%20%28%20Roepie%20Roepie,%20Kroet%20en%20Poelifinario&ytid=Et7vlifZxV8 klopt niet met de titel van dat filmpje op die website.
Antoni
14 jaar geleden
Dit is het goede filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=mMm7xaroC2s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was zeer komisch van "onze Toon"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GEWELDIG!!!!! +1
De Roepie-Roepie vogel leeft in 't zelfde gebied als de 'Tsjak-Tsjak' vogel. Heel bijzonder, en beschermd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor XiniX, die zo snel het goede antwoord had.
En hierbij het filmpje: