Er vlogen net 5 straaljagers rondjes hier in de regio, zeker 8 maal zijn ze voorbijgekomen, wat kan dit zijn?

Ik woon in limburg, is het een oefening of heeft het een betekenis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Deze vliegtuigen komen vanaf Volkel en vliegen naar Margraten, daar ligt een Amerikaanse begraafplaats. De F-16's brengen daar een ere groet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wellicht kwamen er weer pestende Russische bommenwerpers langs. Het zal geen oefening zijn, zo op 1e Pinksterdag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, we hoeven ons geen zorgen te maken, dat de vijand ons op een algemeen erkende christelijke feestdag zal aanvallen. Daarvoor zijn ze te geciviliseerd. Dus ook geen oefeningen op deze dag!
Er zijn geen oefeningen op dit moment.

Om zowel nationaal als internationaal bij te dragen aan vrede en veiligheid is het nodig dat vliegers hun geoefendheid op peil houden. Vliegtuigen en helikopters van Defensie doorkruisen daarvoor dagelijks het luchtruim.

Bepaalde delen van het luchtruim worden door Defensie gebruikt als specifiek oefengebied. In sommige gevallen wordt hierbij van de standaard vliegroutes en gebieden afgeweken. Het gaat bijvoorbeeld om laagvliegoefeningen en nachtvluchten van jachtvliegtuigen en helikopters om het personeel te trainen voor operaties zoals in Afghanistan.

Vliegbewegingen: pdf's en teletekst
In onderstaande pdf's staan de actuele vliegbewegingen die afwijken van reguliere vluchten. Deze militaire vliegbewegingen zijn ook te vinden op teletekst pagina 766.

Verwijzingen
Vliegbewegingen boven Hoeksche Waard (22 tot en met 24 mei 2012)
Vergunning | 10 mei 2012 | pdf, 6 pagina’s, 486 KB
Extra openstelling Vliegbasis Volkel voor herdenking Margraten (27 mei)
Persbericht | 16 mei 2012 | pdf, 1 pagina, 87 KB
Flypast met militaire toestellen boven Margraten voor Memorial Dag (27 mei)
Brochure | 11 mei 2012 | pdf, 4 pagina’s, 227 KB
Ontheffing minimale vlieghoogte voor Dakota van de British Memorial Flight tijdens herdenking Aalten (12 juni)
Besluit | 22 mei 2012 | pdf, 3 pagina’s, 39 KB
Oefenen met Raven onbemand vliegtuigje op Rucphense heide (9 januari t/m 27 juni)
Besluit | 13 december 2011 | pdf, 6 pagina’s, 131 KB
Bijzonder luchtverkeersgebied Vliegbasis Eindhoven (tot 31 december 2012)
Besluit | 23 augustus 2011 | pdf, 5 pagina’s, 240 KB
Demonstratievluchten en laagvliegen SAR-helikopters (tot en met 31 december 2013)
Vergunning | 19 september 2011 | pdf, 5 pagina’s, 30 KB
Demonstratievluchten met de Lynx-helikopter (tot 1 januari 2014)
Besluit | 4 mei 2011 | pdf, 5 pagina’s, 22 KB
Laagvliegen demonstratievluchten F-16 (tot 1 januari 2016)
Besluit | 24 februari 2011 | pdf, 4 pagina’s, 26 KB

Sociale Media

SubNavigatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+ voor de minnen, want er staat inderdaad dat er vandaag gevlogen werd