Hoe gaat het bij het huis van bewaring in BREDA aan toe met bezoek? hoe ziet zo'n ruimte er uit? en kun je elkaar knuffelen?

Hoe ziet zo'n ruimte er uit zou iemand mij daar een beschrijving van kunnen geven? Ik hoop het zo snel mogelijk te weten. Ik kan er nergens anders informatie over vinden. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hoe het eruit ziet weet ik niet, heb wel op hun site het volgende gevonden over de huisregels mbt bezoek.

http://www.dji.nl/contact/Bezoek/index.aspx

Over lichamelijk contact staat hierin het volgende:

Afgezien van een korte begroeting en kort afscheid is verder lichamelijk contact niet toegestaan

Toegevoegd na 48 seconden:
Het is niet de site van HVB Breda maar een algemene.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Lichamelijk contact

Afgezien van een korte begroeting en kort afscheid is verder lichamelijk contact niet toegestaan."

Algemeen

Een gedetineerde heeft recht op tenminste 1 uur bezoek per week.

Afspraak

Het maken van een bezoekafspraak is een verantwoordelijkheid van de gedetineerde. Hij kan tijdens de vastgestelde bezoektijden familieleden of relaties uitnodigen en dient het bezoek ook zelf te laten weten op welk tijdstip het langs kan komen.

Legitimatie

Als u op bezoek komt moet u een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen. Dit mag zijn een: paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of Europese identiteitskaart. Vanaf 14 jaar bent u verplicht zich te legitimeren.

Binnenkomst

De portiers controleren u en uw bagage op verboden spullen. Dit gebeurt door middel van een detectiepoort, scan-apparatuur en fouilleren.

Drugscontrole

De invoer van alcohol en drugs is ten strengste verboden. Als bezoeker kunt u te maken krijgen met de volgende maatregelen om de beschikbaarheid van drugs zo veel mogelijk tegen te gaan:
iedere bezoeker ondergaat een strenge toegangscontrole bij binnenkomst, ook bagage gaat door een röntgenapparaat.
de bezoekruimten van gesloten inrichtingen zijn zo ingericht dat er goed toezicht is en dat lijfelijk contact alleen beperkt mogelijk is.
er worden drugshonden ingezet bij de ontvangst van bezoek en in bezoekersruimten, deze honden zijn speciaal opgeleid om drugs te ontdekken.

Meenemen goederen

Als u goederen wilt meenemen voor de gedetineerde, dan moet u dat van te voren aan hem melden. De gedetineerde moet namelijk zelf aangeven wat er voor hem wordt meegebracht. Niet-aangemelde goederen mogen niet naar binnen.

Wat mag u meenemen?

Kleding, schoeisel (zonder stalen neus), een beperkt aantal cd's, los kleingeld voor de frisdrank-, koffie- en snoepautomaat. Eén doorzichtig flesje drinken en wat losse spullen voor baby's tijdens het bezoek (na overleg met het personeel).

Wat mag u niet meenemen?

Jassen, vesten, losse blazers, tassen, hoeden, petten, zonnebrillen, rookwaren (het is tijdens het bezoek verboden te roken), piepers/telefoons, camera's en portemonnees. Uiteraard is ook de invoer van alcohol en drugs ten strengste verboden.

Kledingvoorschriften

U dient zich te allen tijde correct te kleden. Voor vrouwen geldt geen doorzichtige kleding en voor mannen geen ontbloot bovenlichaam of een te korte broek.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Vaak moet je tevoren telefonisch aankondigen dat je op bezoek wilt, met het aantal personen en de relatie tot degene die je wilt bezoeken.
Computoon
11 jaar geleden
Dat stond inderdaad ook nog op de site, als ik me goed herinner. Probleem was dat ik al over de 2500 tekens gegaan was, dus moest ik gaan knippen.