Waarom werden jongetjes vroeger ook in een jurk of rok gehesen ?

Op de foto staat een oma met haar vader . Daar is te zien dat het kleine jongetje een jurkje aan heeft . Waarom was dat . Omdat het misschien makkelijk is vanwege nog niet zindelijk zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Dat klopt. Kleine jongetjes droegen tot ze een jaar of drie waren net als hun zusjes jurkjes. Waarschijnlijk had dat te maken met het feit dat de wegwerpluiers nog niet uitgevonden waren. Kinderen die nog niet zindelijk waren moesten vaak schone stoffen luiers omgedaan krijgen. Als de kinderen broekjes droegen werden die met de luier mee nat, terwijl jurkjes langer droog bleven omdat die wat verder van de luier vandaan hangen. Arme mensen lieten bij kleine kindjes de plasjes gewoon langs hun beentjes lopen, en dat kon natuurlijk ook makkelijker met een jurkje.
Amadea