Moet liefde op de werkvloer verboden worden?

dit nav
Intieme relaties bij de Limburgse regionale omroep L1 zijn niet meer gewenst. Als medewerkers een relatie met elkaar krijgen, moeten ze zelf uitmaken wie van de twee opstapt. Is dit terecht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee dat mag niet, want inmenging is de privésfeer is niet zomaar toegestaan. Zou het moeten? Nee, ook niet. Waar mensen samenwerken ontstaan relaties, wat voor soort relaties dan ook, daar ontkom je niet aan. Als je niet verliefd wordt kunnen er nog wel vriendschappen ontstaan, die dezelfde vermeende onwenselijke effecten kunnen hebben als liefdesrelaties, en daar wordt nooit ergens moeilijk over gedaan. Je kunt altijd nog verbieden om sex te hebben op het kopieerapparaat of om te zoenen voor het oog van de klanten, of ander hinderlijk en ongepast gedrag. Maar je relatie mag je dan gewoon aanhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Nee lijkt me onmogelijk, aangezien ongeveer één derde van alle relaties op de werkvloer ontstaat...
We zouden huizen te kort gaan komen voor alle alleenstaanden waar we mee blijven zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we deze zaak puur arbeidsrechtelijk bekijken: nee.
Als ze dit werkelijk doorvoeren, dan weet de rechter hier wel raad mee als zo een geval zich voordoet, en worden maatregelen teruggedraaid. Ze zijn niet helemaal lekker in Maastricht.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ze nemen trouwens al fors gas terug daar:
"Bestaande relaties worden ontzien, al sluit de directie niet uit dat ook hier wordt ingegrepen als de liefde het werk belemmert. Deskundigen op het gebied van arbeidsrecht zeggen dat de regeling totaal onhoudbaar is.

L1-directeur Rob Stevens zegt dat het vertrek van verliefde collega's nooit afgedwongen zal en kan worden. ,,We eisen het niet, we vínden het wel. Misschien zijn we in ons stuk niet duidelijk genoeg geweest."
14 jaar geleden
Nee het zou verplicht gesteld moeten worden...

Maar NIET SEKS, dan ben ik het met je eens, maar LIEFDE zou verplicht gesteld moeten worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd, Xinix, +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 juist schat...
Volgens mij is dit niet wettelijk hard te maken en zal die omroep terug moeten worden gefloten. Ten eerste is het een privézaak tussen twee mensen of dat ze een relatie beginnen en heeft een bedrijf daar niets mee te maken en ten tweede zijn er duizenden relaties gaande op de werkvloer, zonder dat daar problemen mee zijn. Zolang ze tijdens het werk zich met het werk en niet met elkaar bezig gaan houden, is er niets aan de hand, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan je dit verbieden het overkomt je gewoon. Dan kunnen er een boel mensen opstappen.

Wel moet men er geen last van hebben en ook als het daarna misgaat en je dit uitvecht op een werkvloer. Dan is dit onvermijdelijk. En wie gaat er dan weg! Want ook daar kom je dan onderling niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder te vinden dat relaties op de werkvloer verboden moeten worden: een relatie 'overkomt' je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verliefd worden overkomt je, en daaruit komt een relatie uitvoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, verliefdheid overkomt je, en dan kun je kiezen wat je daar mee doet, er gehoor aan geven of niet. Of het een relatie wordt, blijkt pas na langere tijd.
Alleen als de liefde ook daadwerkelijk op de werkvloer wordt bedreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus niet als de liefde op de werkbank wordt bedreven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, nee, de werkbank mag wel ;-)
Dit voorstel is juridisch niet houdbaar. Mensen kunnen ontslagen worden als er sprake is van disfunctioneren. Niet omdat er sprake is van liefde, verliefde blikken, sex met een collega thuis, etc. Pas als de liefde het werk belemmert, kan er mogelijk iemand ontslagen worden, maar dan nog heeft de werkgever de plicht eerst naar andere oplossingen te zoeken, iom de werknemer.

Dus dit lijkt me een onhoudbaar proefballonnetje. Ik denk dat ze in Maastricht dachten dat ze in Den Haag zaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je niet verbieden, daarvoor komt het veel te veel voor. Je kunt echter wel van mensen verwachten dat ze prive en zakelijk geschieden houden en niet op het bedrijf als loopse hondjes achter elkaar aanrennen en om de haverklap de bezemkast induiken. Overbodig contact mag je dus best verbieden, zoals je ook niet de hele dag mag bellen of msn-nen met een vriend(in) buiten de zaak. Maar mensen ontslaan omdat ze op de zaak elkaar hebben leren kennen en daar een relatie uit ontstaat, lijkt me juridisch volledig onhoudbaar. Dat gaat ook geen werkgever winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onterecht, ze mogen zich daar niet mee bemoeien.
En als er gezoend wordt, dan zeg je dat dat niet uit liefde is,
maar puur voor de grap. Tot dat de rechter zich heeft uitgesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbieden is weer zo zwaar woord. Alhoewel de wet en de werkgever het wel doen. Maar het is nooit aan te raden. Je moet zeken niet verwarren met het meisje,; zaken gaan voor. Het is zeer onprofessioneel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kunnen ze niet verbieden.

Ik heb mijn liefde ook op de werkvloer gevonden! Ik ben inderdaad bij dat bedrijf weggegaan, maar dat had een andere reden. Hoewel ik merkte dat het ook wel prettig was om niet steeds samen te werken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vloer redelijk schoon is,en je legt er iets zachts tussen,b.v. een oude deken zou ik het wel toestaan. Eventueel kun je nog ebtree heffen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaan we in Limburg terug naar de middeleeuwen.!!
Je mag je toch niet met privé zaken bemoeien.
Als het werk eronder lijdt komt er uiteraard een functionering gesprek. Dan nog geen verandering dan kan men sancties opleggen.

Limburg Alaaf.. Liesbeth