Wie weet wat het verschil tussen benneton en benettonis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Google kent geen Benettonis. Wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ik bedoelde het verschil tussen benneton en benetton :)

Antwoorden (2)

Ik heb het idee dat ze beiden hetzelfde betekenen, echter bij het googlen naar Benettonis krijg ik vooral resultaten van bijv Roemeense tot Finse (en dat ligt nogal uit elkaar)websites.
Ook kwam ik op een Amerikaanse website (zie bron) waar de twee beiden gebruikt woorden.
Daarom denk ik dat Benettonis een manier is waarop men in bepaalde buitenlandse landen Benneton informeel/op straat noemt.
Ik heb twee bronnen bijgesloten waarin beide namen gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Italiaan Luciano Benneton begon in 1955 op 20-jarige leeftijd met de verkoop van zijn eerste kledingstukken. Met zelfgebreide truien, Très Jolie geheten, ging hij van deur tot deur. Het was de Italiaan Piero Marchiorello die, geïntrigeerd door de gekleurde truien, op een dag bij Luciano met het voorstel aankwam om een hele winkel te wijden aan dat éne merk. Het werd een overdonderend succes en de familie besloot de Franse naam te veranderen in hun eigen merknaam, ‘Benetton’.

Benneton is dus de achternaam van de familie die het bedrijf oprichtte, en Benetton is de naam van het kledingmerk.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de site van Benetton heet de familie ook Benetton. http://www.benettongroup.com/presskit/en