Hoe zien primitieve stammen in Africa of Zuid Amerika de dagen van de week?

Vandaag zei een collega: "Jippie alweer woensdag".
Over heel de wereld heeft een week 7 dagen.
Of niet?
Gebruiken mensen uit primitieve stammen ook dezelfde kalender als wij? Of hebben ze een hele andere kalender?
Ik denk niet dat ze een weekend gevoel kennen zoals wij, of wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Primitieve stammen gaan geheel mee met de natuur. De natuur kent geen namen voor dagen, dat hebben wij, de mens bedacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
primitieve stammen hebben denk ik heel andere dingen aan hun hoofd dan een weekendgevoel, zij zijn meer bezig met overleven van dag tot dag.