Wat betekennennummers?

de laatste tijd heb ik iets met het nummer 17 overal en in niet gewone dingen kom ik het nummer tegen. Zouden jullie mij kunnen zeggen wat het betekent ?

ik ben wel op 17mei 1973 geboren en heb op 17 maart 2003 begonnen waar ik nu werk maar voor de rest kan ik niet vinden waar ik een link kan leggen met het nummer

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (12)

Dat betekent niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt geen link leggen, want dit is heel bijzonder.
Als je heel vaak nummer 17 tegenkomt, betekent dit zo goed als zeker dat je toekomst zal liggen in het circus.
Ik denk aan een olifantennummer. Da's niet mis!
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ja, Antwoordman, die avatar van haar is erg olifanterig...
AWM
14 jaar geleden
Nou zeg, nu zie ik het ook! Dat kan geen toeval zijn!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Kom je binnenkort mijn hand even lezen?
of als je denkt dat je het vaak ziet let je daar alleen nog maar op ik ken iemand die heeft dat met 54 (mijn geluksgetal is trouwens 17 :P)

dat heet placebo effect
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/17_(getal) kan je veel informatie vinden over het getal 17.

Ook zeer nuttige informatie als: 17 is één meer dan zestien en gaat vooraf aan 18...

Hoe dan ook, doe er je voordeel mee.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook leuk: http://www.vinc17.org/d17_eng.html
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Goed denkwerk! Dat dat honderden jaren geleden was, maakt niets uit hoor!
Nummers,behalve op eurobiljetten betekenen niets! Op de 17e van elke Meimaand betekenen ze dat je weer een jaartje ouder bent geworden en dat je slurfje weer iets is gegroeid.
Verder zou ik me er niet op fixeren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig dat heb ik met 666.
Maar heb niet het idee dat ik de wederopstanding van de duivel ben.
Maar je weet het maar nooit.... maar afwachten tot 21 dec 2012 he....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem je eens voor om vanaf morgen 'iets' te hebben met het getal 3, Je zal merken dat je ineens heel vaak dat getal tegen komt. Hé 197 3 en 200 3 daar heb je het al.
Kortom nietszeggend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is allemaal toeval. Als je maar wilt kun je altijd wel een link leggen met een bepaald getal. Kijk naar de film 'The number 23', en je zult zien hoe een obsessie met een nummer je helemaal gek kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeventien is een meer dan zestien, in het decimale stelsel geschreven als 17, één maal tien plus zeven. Zeventien gaat vooraf aan 18. Romeins: XVII

Die 17 betekent niks! Maar wanneer je het gaat denken gaan dingen je opvallen. Ow mijn kat is overleden op 17 mei. Ow op 17 juni had ik de beste verkoop tot nu toe. Ow op 17 oktober stoten ik me kleine teen.
Wanneer je het eenmaal denkt kan je voor alles wel een betekenis vinden bij het getal 17.
Ik werd aangereden door een auto met het kenteken FR-17-PC...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kabala (mystieke tak van het jodendom) heeft veel oude kennis over getallen misschien kun je je daarin verdiepen. Numerologie is daarvan afgeleid maar de kabala is veel ouder en ingewikkelder en daardoor interessanter (in mijn ogen).
Ze gaan er ook van uit dat het gehele universum uit getallen en verbanden daartussen bestaat, heel wetenschappelijk als je het zo bekijkt. Wonderbaarlijk ook.
Maar aan de andere kant, het is veel veiliger om gewoon te luisteren naar de anderen en er niets achter te zoeken. Van al dat wonderlijke denken kun je bezeten, of erger: gestoord raken. Niet zo nuttig. En 17 word je toch ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17 als getal betekent voor een willekeurig persoon niet meer of minder dan een ander getal (behalve in waarde, als je het getal op zich bekijkt).
Het kan zijn dat het voor jou een symbolische betekenis heeft, en het is je goed recht die vast te houden. Echter, een getal heeft geen concrete en algemeen geäccepteerde betekenis.