Hoe kan je achterhalen waar een brief vandaan komt? Is te achterhalen aan de stempel op de postzegel uit welk gebied/sorteercentrum de brief komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , je kan aan het stempel zien waar (in welke plaats/gebied/sorteercentrum) de brief OP de post is gedaan. Maar of dat ook werkelijk de woonplaats is van de afzender.

Antwoorden (1)

Je kan inderdaad achterhalen uit welk gebied de brief "op de bus is gedaan." Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als uit welk gebied de brief komt. Iemand uit Limburg kan een brief in Friesland op de bus doen (omdat hij bijvoorbeeld niet wil dat te achterhalen is waar de brief vandaan komt, maar ook omdat hij de brief nog in de auto had liggen en net bij een brievenbus moest uitstappen.)