Wat zijn dat voor grote buizen die ze aan het plaatsen zijn op de rotonde bij de Eykmanlaan in Utrecht?

Is het kunst of worden ze straks echt gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een foto of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou logisch zijn maar daar beginnen ze pas over anderhalve maand mee: http://www.utrecht.nl/images/DWS/Noordoost/huisstijl%20wijkberichten/2011/Wb_hoofdtransportriool_KDJ.pdf vandaar maar een reactie.

Het beste antwoord

Dat ziet er best als kunst uit! ;-)

Hoofdtransportriool moet daar vervangen worden, en dit is een noodriolering. In de link zie je de actuele berichtgeving van RTVU. Als je dat leest ben je weer helemaal op de hoogte.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/426742/poorten-van-rioolbuizen-over-eykmanplein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Leuk ook dat je een foto hebt gevonden.
Ik vroeg het me echt af. Als het ergens voor diende dan zag het er een beetje domkomisch uit omdat hij hoog over de weg gaat, op de rotonde zakt voor twee buislengtes, en dan weer omhoog gaat over de weg. Het lijkt mij veel logischer om hem dan even hoog te houden en pas na de rotonde weer te zakken. En waarom moet zo'n ding in hemelsnaam over de rotonde? Ik ben ook benieuwd hoe de riooldrap erdoorheen gepompt (?) wordt. Daar is toch wel heel wat kracht voor nodig om deze meermaals zo'n hoogte omhoog te pompen.
Maar als het kunst was, dan vraag ik me af waarom ze tijdens de spits de weg blokkeren. Ik vond het wel een mooi kunstwerk trouwens. Het roep in ieder geval vragen op, haha.
Blij dat ik het nu weet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Ik heb het zelf (nog) niet gezien, maar de enige reden die ik kan bedenken, is dat die buis op de rotonde 2 buislengtes zakt, omdat als ze 'm "hoog" willen houden er weer allerlei steunen onder moeten. Zo'n constructie kost ook weer geld, en waarschijnlijk zullen ze wel voor de goedkoopste oplossing hebben gekozen....beetje extra buis zal minder kosten, dan 2 pilaren, en het is ook meer werk. Maar ik ben geen noodrioolconstructiedeskundige ;-)

Andere antwoorden (1)

Wat je ziet is een noodriool. Het oude riool is aan de binnenkant aangetast. Vanaf juni gaat Utrecht ook een deel van het hoofdtransportriool vervangen.