Wat doe ik aan een persoon van de woningbouw die moeite heeft met ons?

Wettelijk is dat niet verboden. Hoe lossen we dat op? Die aanhanger hebben we nodig voor ons bedrijf. Daar hebben we een vergunning voor. Niemand klaagt over de aanhanger, alleen deze persoon. Omdat hij van de woningbouw is heeft hij macht. Is dat intimidatie?

voor mij voelt het intimiderend. Hij komt vooral als mijn man niet thuis is terwijl hij die als hoofdhuurder aan zou moeten spreken in plaats van mij. Dat zeg ik hem ook en ik doe er wel wat laconiek over maar het is erg vervelend.

Toegevoegd na 13 minuten:
excuseer! we hebben onze kleine aanhanger in de voortuin geparkeerd. hij is in dienst van de woningbouw en rijdt ook in hun busje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er, in jullie voortuin, geen officiële parkeerruimte is aangelegd en/of in het huurcontract staat dat je daar geen auto's of aanhangers mag neerzetten, dan zul je dat ding op een andere plek moeten stallen. Daarbij maakt het totaal niets uit "wat de buren ervan vinden".

Zodra je die aanhanger uit het zicht zet, ben je meteen van verlost van die man van de woningcorporatie...
Het valt me trouwens nog mee dat hij meermalen langskomt om het netjes te vragen; hij kan ook een brief sturen waarin hij ontbinding van de huurovereenkomst eist, omdat je de regels niet nakomt.

Toegevoegd na 21 minuten:
Naar aanleiding van je reactie:
Je kunt misschien het beste de woningcorporatie even bellen en vragen op grond van welke bepaling in het huurcontract de aanhanger er niet mag staan.

Mocht de man zelf weer langskomen, dan kun je het ook aan hem vragen. Bovendien zou ik hem dan zeggen dat je zijn bezoeken niet op prijs stelt en hem vragen om de kwestie verder schriftelijk af te handelen. Je kunt er meteen bijvertellen dat je, mocht hij opnieuw langskomen, een officiële over hem zal indienen bij de corporatie. Dat moet je dan ook gewoon doen! Stuur een brief naar de directie met de mededeling dat deze man jou, zonder gegronde reden, telkens lastigvalt.
Pieter2011
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Dikke + voor je antwoord Pieter2011
Pieter2011
12 jaar geleden
Dankjewel Heer V!

Andere antwoorden (2)

Je zou het huurcontract kunnen nakijken.

Want al is het wettelijk niet verboden, het kan best zijn dat het contractueel verboden is om dat ding in de
voortuin te hebben.

En je hebt het over een vergunning. Wat voor vergunning is dat dan?

Het kan dus heel goed zijn dat de man gelijk heeft.
Kun je het niet vinden in je huurcontract,
bel dan gewoon even met de woningbouwvereniging.

Zoek even uit wie er gelijk heeft.
En als jullie dat zijn, dan klaag je bij de woningbouw!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij EXPLICIET van de woningbouw een
vergunning voor het parkeren van die aanhanger in je voortuin?
Ik zou niet meteen al te grote mond opzetten, omdat je een grote kans hebt, dat je ongelijk hebt. Je hebt naast het huurcontract ook te maken met het bestemmingsplan. Een internetwinkel openen vanuit je zolder of hobbykamer is vaak op grond van het bestemmingsplan verboden. Ga dus eerst netjes vragen op grond waarvan ze de aanhanger uit jouw tuin willen hebben. Overigens hebben jouw buren daarover niets te zeggen. De man van de corporatie wellicht wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal waar, maar jouw strategie is fout: geen grote mond voordat je zeker weet dat je gelijk hebt, is veilig en voordelig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar gaat jouw vraag en mijn antwoord niet over.
Als jij een grote mond opzet en er is ergens een regel waartegen jullie zondigen,dan zal hij die regel met liefde gebruiken om jou een hak te zetten.
Maar van mij geef je hem een stoot op zijn neus...