Wanneer wordt je NIET meer als een vreemdeling gezien?

Tot hoever ik weet, is een vreemdeling iemand die niet dezelfde nationaliteit heeft als waar je woont. (bv. een Pool - België)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

@Simar

-Het gaat niet om de 'Dikke van Dalen'-betekenis.
-Het gaat dus om hoe andere mensen je zien en wanneer.

Je bent (bijvoorbeeld) in Nederland geboren uit buitenlandse (in het buitenland geboren) ouders.

Veel is er sprake van ouders die hun gewoonten vanuit het vaderland hier in Nederland ook willen naleven.

Vaak is er sprake van een geloof dat heel anders is en soms (steeds vaker) heel radicaal beleefd wordt.

Ondanks je Nederlandse scholing en eventuele werkkring heb je dan nog een probleem, dat probleem is de taal.

Nederlands zou een van de moeilijkste talen zijn om te leren. Er zijn zoveel uitzonderingen op de regels dat 'de regels' bijna niet meer nodig zijn. En ook al spreek je de taal, er zijn maar weinig 'vreemdelingen' die zo goed Nederlands spreken dat de Nederlander (uit geboren Nederlanders), niet hoort aan het taalgebruik (verkeerde zinsopbouw, verkeerd woordgebruik, hulpwerkwoorden niet meer gebruiken: "dat...gaat...niet lukken" moet zijn "dat...zal...niet lukken, lidwoorden niet of verkeerd gebruiken) dat die mevrouw of meneer een "vreemdeling" is.

@Simar :

Je wordt niet meer als een vreemdeling gezien, als jij je echt hebt aangepast aan het leven / de gewoonten in het land waar je bent gaan wonen, de taal goed spreekt en misschien is het ook handig als politiek en religie gescheiden worden (ik ben anti CDA...).

Dit is naar mijn mening het antwoord op jouw vraag.
Ik wil niemand beledigen, als dat wel gebeurd is : sorry.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het heeft niet met uiterlijk te maken, wel met bijvoorbeeld kleding (mannen in jurken).
Andere zeden, andere gewoonten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat hangt een beetje af vanuit wie je dat bekijkt. Voor veel mensen blijft iemand uit Marokko een vreemdeling, ook al woont deze persoon al zijn hele leven in Nederland.
Als je gaat kijken naar de betekenis is een vreemdeling iemand die van het land waar hij/zij woont en verblijft de nationaliteit (nog) niet heeft.
Iemand die dat dus wel heeft is dus geen vreemdeling ( meer )
Als ik het goed heb, maar dat weet ik niet zeker, krijg je na 5 jaar nadat je te horen hebt gekregen dat je in Nederland mag blijven je verblijfsvergunning. Vanaf dat moment ben je 100% Nederlander. Die tijd daartussen ben je een vreemdeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verblijfsvergunning is niet hetzelfde als het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Dit laatste moet apart aangevraagd worden. Dat krijg je ook niet zomaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Volgens mij is het: asielzoeker --» verblijfsvergunning ( Vreemdeling voor 5 jaar ) --» Nederlandse nationaliteit. Klopt dat..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes. Na 5 jaar mag je een kortevrijstellingstoets doen (1 van de manieren) en ong €600,- dokken als je een Nederlander wil worden. In dat geval moet je wel afstand doen van je huidige nationaliteit.
Ik zie iemand niet meer als een vreemdeling als die zich voldoende heeft aangepast. Helaas houd een geloof een hoop van deze aanpassingen vaak tegen.
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Heej minners.... Tja er zijn natuurlijk altijd mensen die die gebruiken niet vreemd vinden....
Mijn ervaring is dat dat ligt aan de mensen met wie je omgaat. Mijn ouders waren Indisch, ik ben in Nederland geboren en getogen, en toch zijn er mensen die mij niet helemaal als Nederlandse zien. Overigens zijn dat niet alleen Nederlanders ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey, ik heb ook Indische ouders, maar ben geboren in België!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan bent u voor mij een vreemdeling hahahaha! :)))
Misschien als je de conjugatie van het Nederlandse werkwoord beheerst ;)
Als reactie op je vraag het volgende. Er zijn verschillende antwoorden op je vraag mogelijk. Bijvoorbeeld een juridisch, demografisch of sociologisch antwoord. Dus waarom stel je deze vraag? Aan de hand van het antwoord op die vraag kun je denk ik uiteindelijk een beter antwoord op je hoofdvraag verkrijgen.