Hoe heet een 'normale' gevangenis cel in Amerika en hoeveel personen zitten er opgesloten?

zit er verschil tussen een prison cell en jail cell. Ik bedoel opsluiting voor langere tijd, dus niet voorarresten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik las prison cell 2.5 meter x 1.8 meter voor twee personen maar dat lijk me wat klein?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een jail kun je vergelijken met met een cel waar je wordt opgeborgen in afwachting van de berechting voornamelijk voor gevallen die een kortere straf op zal opleveren; meestal voor minder dan een jaar.
Een prison is de gevangenis voor criminelen die voor hun misdaden berecht zijn tot langere straffen.
Er zijn geen vaststaande regels voor met hoeveel personen er in een gevangeniscel mag worden opgesloten. Dit hangt af van de strengheid van het regime ter plaatse en de persoonlijke gevaarlijkheid van een crimineel.