Wat is een "kruisverhoor"?

Waarom de term "kruis" en niet gewoon verhoor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een kruisverhoor komt na een ander verhoor en is ook op dat eerdere verhoor gebaseerd. Gewoonlijk is het de bedoeling om de gegevens uit dat eerdere verhoor te weerleggen, aan nog meer informatie te geraken of een nieuw licht op de zaak te werpen. Het gaat dus vooral om "vragen over antwoorden". Toegevoegd na 2 minuten: Ik zou dus denken dat, gezien de vragen van het tweede verhoor gaan over de antwoorden van het eerste, je wel zou kunnen zeggen dat ze elkaar "kruisen"

Een kruisverhoor is een vraaggesprek met een verdachte door meerdere mensen. Door middel van zo'n verhoor kan er veel meer informatie worden verzameld. Er worden meerdere technieken gebruikt. (Zoals in je in films en series altijd ziet, de goede en de slechte agent good cop/bad cop) de term kruis staat voor de informatie die verzameld wordt door het kruisen van de verhoren.

Ik denk,maar ik ben ook een beetje dom,Dat is volgens mij een verhoor door 2 personen,een vriendelijke en een boze ,wwaarin de vriendelijke op je gemoed werkt en de boze je van alles beschuldigt! Maar ik geef mijn mening graag voor een betere! Trouwens,blond ben ik ook,tenminste dat gedeelte wat er nog over is.

hoe oud ben je hoe heet je waarom heet je zo wou je anders heten heb je kinderen waarom heb je die of waarom heb je ze niet ben je getrouwd met wie waarom ben je getrouwd. als iemand heel veel vragen op je afvuurt noem ik dat altijd een kruisverhoor,.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100