Welke straffen kregen kinderen/tieners die vroeger in de Middeleeuwen zware misdaden pleegden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Men maakte in de middeleeuwen nog geen onderscheid tussen kinderen en volwassenen. Een kind was gewoon een kleine volwasse mens zeg maar. Ze kregen dat ook hetzelfde straffen als volwassen mensen, zelf de doodstraf

Check de bronnen voor wat voor straffen dat waren

Toegevoegd na 27 minuten:
Nog wat extra info: Tot ver in de 20e eeuw werd de lijfstraf voor kinderen beschouwd als de normaalste zaak.
Al is een lijfstraf niet te vergelijken met de straffen uit de middeleeuwen maar toch!

Pas in 1982 bepaalde het Europese Hof dat 'lijfstraffen' voor kinderen zonder toestemming van de ouders verboden zijn.