Is er een manier jezelf geestelijk te 'resetten'? Niet te figuurlijk nemen uiteraard.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Nee, niet echt. Daarvoor is een mens te ingewikkeld. Een aanlopend fietswiel wil nog wel eens te corrigeren zijn met een flinke schop, met een PC werkt dat niet.

Wat in de buurt kan komen is ‘ontstoffen’. Lees het Bommelverhaal met die titel. Een mens kan geestelijk vastgeschreveld komen zitten, en dan moet de boender er even doorheen.
Laat je leven een paar dagen achter je, ga (rijst)vasten, leef van de wind, een tent en schoon water ergens in een middle-of-nowhere natuurgebied. Beleef het leven opnieuw, loop, kijk en voel. Zonder kleren, als ‘t effe kan. Maak kennis met gras. Echt kennis.
En vooral niet denken. Gewoon zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, zonder kleren, nu wel erg koud voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is mij erg goed bevallen. :-P
Ik heb me na antwoorden nog wel lopen afvragen: 'alleen of samen?'. Ik heb allebei wel gedaan, beide hebben voor- en nadelen.

Andere antwoorden (5)

Resetten niet, want dat zou betekenen dat je alles wist. Maar je kunt wel alles ordenen. De chaos opruimen zodat je hoofd weer op orde is. Er is ruimte genoeg voor een heel mensenleven aan ervaring daar in je bovenkamertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
electroshock therapie is een manier om je hersenen te "resetten". volgens mij wordt dit o.a. gebruikt bij mensen die al lang hebben van een depressie bijvoorbeeld, en medicijnen niet helpen. Maar misschien bedoelde je dit juist niet...(?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel... ben die mogelijkheden nu aan het bekijken tenminste..
Ik denk als je de mogelijkheid hebt je leven radicaal om te gooien en je verleden goed geordend in je hoofd als bagage mee te nemen, je dan als het ware jezelf reset..
Het woord betekent immers opnieuw opstarten, vanaf het begin..maar dat is ook mogelijk met behoud met eerder opgeslagen gegevens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kun je bereiken door jezelf steeds in je eigen energieveld te plaatsen.
Deze informatie geven wij elke dag, elke seconde door aan onze cellen zodat ons lichaam en onze psyche ervan overtuigd raken dat het de waarheid is. Wanneer we proberen de informatie te resetten, en met onze psyche andere informatie geven, dan zal naar verloop van tijd ons lichaam en onze psyche dat gaan geloven. Het komt er eigenlijk op neer dat wij elke seconde ons lichaam zelf programmeren en wellicht onszelf ziek maken. Ziekte is een teken dat aangeeft dat er een conflict is in ons lichaam, een emotie en/of een blokkade die wij niet hebben opgelost. Zodra wij die hebben gevonden kunnen wij deze herstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Positief denken en je hoeft niet te resetten (gaat als je eraan blijft werken vanzelf).

Maar als het nodig is om te resetten; lijkt het me mogelijk door de boel eens op een andere manier te gaan bekijken. Dus o.a. positiever. De meeste zaken kun je op verschillende manieren interpreteren. Sommige mensen zien altijd alles negatief, die zouden baat kunnen hebben bij een reset.

Lijkt me dus een prima manier. Nu nog de resetknop vinden en anders vragen of een ander je daarbij kan/wil helpen.