Het succes van de video op YouTube is, denk ik, vooral te verklaren doordat de documentairemaker erin geslaagd is een korte en indringende film te maken, die vooral jongeren aanspreekt.

In zijn docu legt hij een verband tussen de moderne tijd, waarin mensen over de hele wereld via sociale media met elkaar verbonden zijn, terwijl er anderzijds (juist onder jongeren) zoveel verborgen leed bestaat. Hij is (terecht) verbaasd dat "de wereld" daar niets tegen doet. En die verbazing wordt door velen gedeeld...
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Helder antwoord!

Andere antwoorden (2)

Joseph Kony is een gezochte Oegandese oorlogsmisdadiger, en die willen ze voor het gerecht brengen. Dat is een Amerikaanse campagne.
Amadea
12 jaar geleden
Josef koney de documentaire is op dit moment de youtube film met de meeste hits. Hij is een rebellen leider die al 30.000 kindsoldaten recruteerde.