Welke job kan ik later uitoefenen als ik japanologie heb gestudeerd aan de universiteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke nickname!

Het beste antwoord

De opleiding is gericht op taal, geschiedenis en cultuur van Japan. Je zou bijv reisleider, tolk, historicus, filosoof, docent talen of beleidsmedewerker cultuur kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tolk (japans) of vertaler, hoogleraar japanologie aan de universiteit

Je zou zelf bij de ambassade aan het werk kunnen, al is daar wel wat meer voor nodig dan alleen deze studie. Maar de basis is er.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling: (Japans) correspondent/interviewer voor de TV.
Ik ken toevallig twee personen die - in Leiden (Holland) zijn afgestudeerd: Eentje geeft (bij)les aan Japanse kindjes, en eentje doet er helemaal niets meer mee... Maar bij een Japans bedrijf of een Europees bedrijf dat zaken doet in Japan kun je er zeker mee aan de slag!