Als 14 jarige mag niet minder dan €2.00 per uur Bruto verdienen. Verdien je lager dan kan je dit aangeven bij je werkgeven. Let op of je een Bruto of Netto bedrag afspreekt. Bij Bruto gaat de belasting er nog van af. Netto is de prijs incl Belasting en alle anderen gierige dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
"Bij Bruto gaat de belasting er nog van af. Netto is de prijs incl Belasting en alle anderen gierige dingen" Dat eerste klopt, en dan vertel je over netto weer hetzelfde verhaal :p. Netto betekend dat alles er vanaf is gehaald. Dus exclusief belasting, niet inclusief ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar haal je deze wijsheid in vredesnaam vandaan? Een 14 jarige mag voornamelijk folders en krantjes lopen dus daar IS geen uurloon voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef eens een linkje dan met die wijsheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de bron van deze wijsheid?
De minimumleeftijd voor vakantiewerk in Nederland ligt op 13 jaar. In de groep van 13 tot en met 15 jaar heeft een vijftienjarige het grote voordeel dat hij recht heeft op het minimum jeugdloon voor vijftienjarigen Voor 13- en 14-jarigen zijn geen minimumlonen vastgesteld, maar moeten zij zelf met de werkgever een beloning overeenkomen. Let wel, het zijn nog jonge mensen die alleen licht werk mogen doen. Geheel zelfstandig werken, dus zonder toezicht van een volwassene, is bijvoorbeeld niet toegestaan. Deze jongeren mogen niet achter de kassa zitten, in een fabriek werken of werk verrichten waarbij ze risico’s lopen. Natuurlijk zijn gevaarlijke stoffen uitgesloten. Onder toezicht fruit en dergelijke plukken, vakken vullen, auto’s wassen of bollen pellen is toegestaan. Nachtwerk is niet toegestaan. Bovendien gelden er regels voor de werktijden. Wie 13 of 14 jaar jong is, mag maximaal 7 uur per dag werken tussen 7 uur en 19 uur, met een maximum van 35 uur per week. Wie 15 is mag maximaal 8 uur per dag werken, maximaal 40 uur per week. Op vrije dagen mag je onder begeleiding helpen in de landbouw, tuinbouw, op een camping of in een pretpark.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je 13 of 14 bent, mag je wel werken. Er zijn echter geen regels voor deze leeftijden, want het minimumjeugdloon is er vanaf je 15e jaar. Je moet dus met je werkgever overleggen om een redelijk uurloon te bepalen. Je zou bijvoorbeeld om het minimumloon voor vijftienjarigen kunnen vragen.

In de vakantie mag je max 35 uur werken per week als je 14 bent.
Dan zou je kunnen krijgen uurloon € 2,78 + vakantietoeslag € 0,22 = € 3,07 bruto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er verdiend mag worden kan ik ook nergens terugvinden. Maar ik denk € 2.25 p/u voor een 14jarige. Ik hoop dat een 14 jarige hierop het echte antwoord kan geven.
Kijk eens op waar een werkgever zich aan heeft te houden.