Wat voor gevolgen zal het hebben dat kinderen steeds sneller 'volwassen' worden?

Gevolgen voor de ontwikkeling van de mensheid. Als we kijken naar pakweg 50 jaar later..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +

Antwoorden (7)

Er zullen meer en meer kinderen uitvallen omdat ze niet mee kunnen met de steeds groter wordende snelheid van volwassen worden... En er zullen meer ziekten ontstaan die hiervan resulteren... Anorexia is in mijn optiek al zo´n ziekte, te veel verwachten van een klein onvolwassen kind werkt in mijn optiek anorexia in de hand... En er zullen meer van dit soort ziekten komen... Er zal minder gelachen kunnen worden door de kinderen, want er wordt steeds meer van ze verwacht...

Over 50 jaar kan ik er veel meer over vertellen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed antwoord.
Dat het ouderlijk gezag steeds verder ondermijnd gaat worden, dat er steeds meer te jonge kinderen sexueel aktief worden, met zwangerschappen op te jonge leeftijd als gevolg, en de psygische druk op kinderen zal toenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze op jonge leeftijd al erg wijs zijn, en daardoor denken dat ze alles weten maar zonder levenservaring.
Grote mond wij weten het beter.
Sex, ze liggen al snel te rommelen terwijl de luiers er net af zijn. Onervarenheid naar bed gaan met iemand en zwanger worden. Als ouders ze voorlichting willen geven beginnen te giegelen of willen niet luisteren.
Toch nog willen spelen op de xbox, en met kinderen de stad ingaan, en het normaal is dat ouders dan voor hun kind zorgen, terwijl ze nog moeten puberen.

In opstand komen om niet naar school te gaan dus lekker spijbelen en maling hebben aan de regels. (hebben ze nu ook al wel)

Het respect is veel minder dan vroeger, haal het niet in je hoofd om de leraar aan te spreken met alleen haar voornaam. Vroeger was het meneer/mevrouw later werd het Juffrouw Jansen en nu Karin.

Ook moesten we vroeger oudere mensen aanspreken met U nu ook al leer ik het mijn kind vaak zeggen ze je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snellere groei van de bevolking = relatief meer conflicten en andere problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen zijn helemaal niet sneller volwassen.
Vroeger gingen veel kinderen al werken als ze net van het lager onderwijs kwamen,ze moesten thuis meehelpen.
Op jongere broertjes en zusjes passen en meehelpen op de tuin of in het huishouden.Ze gingen jong trouwen en kregen voor hun 20e al kinderen.

De leeftijd waarop kinderen het huis uitgaan en kinderen krijgen schuift steeds verder op.Ze hebben veel minder verplichtingen en verantwoordelijkheden dan vroeger.
Ze leunen langer op hun ouders dan vroeger.

Hoe de ontwikkelingen over 50 jaar zijn zal de tijd leren.
Het word misschien normaal om maar 1 kind te krijgen rond je 40e omdat je dan net het huis uit bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gezegd.
+1 als ik kon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij, ben het helemaal met je eens
De maatschappij verlangt een steeds langere voorbereiding op het in dienst treden van een werkgever en kinderen blijven dan ook langer kind dan voorheen.
Ze worden alleen minder strak opgevoed en dat geeft ze soms eerder een grote mond, maar dat is geen bewijs van volwassenheid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toekomst visies worden meestal geproduceerd door huidige lijnen door te trekken en daar trekt de toekomst zich vaak maar weinig van aan. Over 50 jaar zullen we het weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen gevolgen denk ik ,alles verschuift ,toen ik een jaar of 8 was ,en ik had een opmerking ,zei mijn oma altijd dat ze zoiets nooit had durven zeggen toen zij die leeftijd had.Ik ben nu 48 jaar.Nu zijn er kinderen in mijn omgeving waarbij ik zelfde denk.TV en de ontwikkelingen in de maatschappij zorgen ervoor dat iedere generatie mee gaat met een tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als de kinderen van nu oud zijn vinden zij dat weer van de kinderen van die tijd.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt!