een kennis heeft brand veroorzaakt bij mijn vader thuis , hij is niet verzekerd en echt alles is zwart !!! en nu ???

Toegevoegd na 15 minuten:
mijn vader zelf is niet verzekerd de schuldige wel bij de abn amro

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je vader moet zo snel mogelijk de kennis aansprakelijk stellen voor de gevolgen van de brand. En aangifte doen bij de politie. Brand stichten, ook al is het per ongeluk, is een onrechtmatige daad. De kennis moet dan met de aansprakelijkheidsstelling naar zijn verzekeringsagent, in dit geval kennelijk de ABN/AMRO. Als de kennis dan een verzekering heeft tegen wettelijke aansprakelijkheid, zal de bank aan het werk gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er bestaan schoonmaakteams die altijd door de verzekeringmaatschappijen worden ingehuurd om huizen schoon te maken. Die kunnen dat zo goed, dat er niets meer zichtbaar over blijft van de brand.
Maar eerst de brief met de aansprakelijkheidsstelling naar de kennis en aangifte bij de politie, zodat je een procesverbaal hebt,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar hoef je je geen zorgen over te maken. De inboedel/brandverzekering van je vader gaat de schade vergoeden. Als je kennis schuldig is aan dit akkefietje zal de verzekering dit met hem afhandelen.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is:
Heeft die vader wel een verzekering?
Dat blijkt niet uit de vraag.
Amadea
12 jaar geleden
Als dat een inboedelverzekering is, dan valt dat reuze mee. Want ik had een keer waterschade en de Amro-inboedelverzekering heeft het volledig vergoed!
escape
12 jaar geleden
Natuurlijk heeft je vader een verzekering! Dat zou heel onverstandig zijn om dat niet te hebben. Maar goed, als dat echt niet zo is, dan hoop ik dat die kennis een WA-verzekering heeft. Of een dikke bankrekening :)
ronron1212
12 jaar geleden
Hij zegt toch duidelijk zijn vader is niet verzekerd.
Amadea
12 jaar geleden
@Ronron: het is een zij, dus háár vader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vervelend voor je vader; even extra: particulier huren staat los van het hele verzekeringsverhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hij particulier huurt wil niet zeggen dat hij geen verzekering had kunnen afsluiten...
Je kunt de dader aansprakelijk stellen voor de schade, en zijn WA verzekering zou de schade moeten vergoeden. (Of anders moet de veroorzaker gewoon zelf betalen...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kennis kan hiervoor zijn aansprakelijkheidsverzekering aanspreken waardoor je vader alles vergoed krijgt.
Er zullen zaken vergoed worden wanneer de schuldige een WA verzekering heeft. Hoeveel hangt af van de dekking die hij heeft afgesloten. Hij moet dit zo snel mogelijk melden bij de ABN AMRO. Zij zullen je vertellen wat jullie verder moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Zo werkt het niet. WA staat voor wettelijke aansprakelijkheid. Dus eerst zal bewezen moeten worden dat er hier sprake is van situatie waarbij die kennis daarop juridisch kan worden aangesproken. Dat is niet altijd het geval en verzekeringsmaatschappijen gaan op zoek naar redenen om niet te hoeven uitkeren.