Wat kun je verder nog doen wanneer een viertal jongens (ong.12 jaar) het schaatsen voor alle kinderen bederven? Mijn verzoek te stoppen hielp niet..

De jongens gooiden gericht sneeuwballen in het gezicht van de veel kleinere kinderen, gingen ze pootje haken kortom echt heel vervelend. Mijn herhaaldelijke verzoeken hiermee te stoppen werden weggelachen. Uiteraard waren de ouders van de jongens er niet en de politie bellen vond ik persoonlijk iets te drastisch (maar had ik wellicht toch moeten doen??).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waren er dan helemaal geen volwassenen bij of op het ijs die er iets van gezegd hebben?
Ritsuka
12 jaar geleden
Vervelend zo'n situatie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh, Bazzz.. ik moest me inderdaad beheersen niet zelf ook handtastelijk te worden maar weet ook wel dat ik dan helemaal een slecht voorbeeld geef en volgens mij ook nog strafbaar ben. Er waren nog twee volwassenen in de buurt die hun kinderen van het ijs haalden en naar huis gingen (zonder ook maar iets te zeggen). Schreeuwen was niet in me opgekomen..wellicht voor de volgende keer (al hoop ik niet dat het nodig is). Misschien komt de politie dan vanzelf op het lawaai af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge,tjonge zeg,twee volwassenen die niets hebben gezegd?
Hoe is het mogelijk?
Dit was en goede voor mij geweest,ik had ze verrot gescholden en gelijk de politie gebeld als ze ermee door waren gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger mocht je ze gewoon een draai om hun oren geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gevallen-politie-112-bellen.50216 Straks ligt er een kindje met een gebroken pols op het ijs.
Ritsuka
12 jaar geleden
Schelden heeft vaak geen effect, vinden die kwajongens alleen maar grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als vragen op te houden niet helpt dan zou ik niet vragen maar opdracht geven.
Jullie gaan nu daar schaatsen en laten de kleinere kinderen met rust, straal autoriteit uit. Meestal helpt dit wel is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En: "ik bel jullie ouders/school".

Antwoorden (3)

Ik zou gewoon de politie bellen of in de buurt van hun zogenaamd de politie bellen dan schrikken ze wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst een foto van ze maken en dan dreigen de politie te bellen als ze niet onmiddelijk ophouden. Helpt dat niet kan je ze vertellen de politie direct te bellen en hun de foto van hun laten zien, dat helpt vaak wel bij dit soort baldadige pubertjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je ook niet wie hun ouders zijn? en anders toch gewoon de politie bellen.

ik zou wel even op het regionale nummer bellen om verdere problemen te voorkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk ander nummer dan? 112?
*proest*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan kun je wel lachen maar er zijn veel mensen die 112 bellen voor dit soort kleine akkerfietjes......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is de bedoeling dat de agenten ze even in de kraag vatten. wel 112
bellen. daar hangen ze er de geschikte prioriteit aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet hoe je het in jou regio doen maar hier hangen ze er zowiezo een geschikte prioriteit aan.... @martine74
i rest my case