Kun je een tweede naam aanvragen?

Ik wil graag een "tweede naam" aannemen. Bijv. Maria ANNA Jansen. Het gaat dus om de Anna. Kan dit? Zoja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (2)

Volgens mij moet dit wel kunnen, maar is het een heel gedoe. De meeste mensen hebben doopnamen, dus bij hen hoeft het niet. Volgens mij moet je dat bij de gemeente doen en moet dat dan door en dan moet de koningin er uiteindelijk een handtekening voor zetten.
Je moet dan wel goede redenen hebben waarom je dit wilt, dus niet alleen maar: het lijkt me leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je roepnaam kan je wijzigen zoals je wilt.

Maar jij wilt jouw voornaam of voornamen officieel wijzigen.
Zodat je op officiele papieren twee voorletters en twee voornamen hebt.

Wie zijn voornaam wil wijzigen, moet daarvoor een verzoek indienen bij de rechtbank. Daarvoor is een advocaat nodig.
Net als bij de oorspronkelijke naamskeuze door de ouders geldt ook nu:
de nieuwe naam die u vraagt mag geen onbehoorlijke naam zijn. Als de rechtbank het verzoek toewijst, wordt de beslissing verwerkt in de registers van de burgerlijke stand.

http://advocare.home.xs4all.nl/folder94.htm#Wijzigen voornaam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk antwoord. +