Had ik of jij de wereld kunnen veranderen?

Door iets anders te doen wat ik had gedaan. Ik heb het hier een beetje over het "butterfly effect"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Butterfly_Effect

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Maar NitendoNerd, wij veranderen al de wereld. Daar zijn we al mee bezig, vanaf onze geboorte.

Wij zullen altijd de wereld veranderen. Jij en ik, en de rest natuurlijk niet vergeten. Samen veranderen we met zijn allen de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja hoor de wereld wordt door jou en mij veranderd... Want als ik of jij er niet was, dan was het heel anders...

Of ik nu door een wortel buiten te gooien in mijn tuin een orkaan op de Fiji-eilanden oproep, daar twijfel ik dan weer aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel mensen die de wereld hebben veranderd zoals Einstein of Descartes.
Gelukkig zijn er daar niet zoveel van; je zou goed gek raken als je een miljoen mensen had die zoveel invloed hadden en telkens de wereld maar zou veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we veranderen de wereld

onze aanwezigheid is van invloed
geef je er meer gewicht aan
zal die invloed ook iets groter zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah met alles wat je doet.

Stel je hebt 'n wesp doodgeslagen.
Als je dit niet had gedaan:
Deze wesp vliegt naar een bejaardenhuis komt daar binnen een irriteert een bejaarde man. Deze man probeert hem dood te slaan. De wesp zit op het plafond en de bejaarde man klimt op een stoel slaat, verliest zijn evenwicht en valt; dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die valt dan op barack obama waardoor er een nieuwe leider van amerika komt. Deze man voert oorlog met andere landen en zo gaat de wereld eraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'n Zeer mooie aanvulling NintendoNerd!
Ja!
En niet 'kunnen'..., je hèbt de wereld met jouw aanwezigheid veranderd. Al jouw acties op deze aardkloot hebben een omonkeerbaar gevolg. Of ze nu klein of groot zijn. Jij doet ertoe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je verandert natuurlijk de wereld.
Alle kleine dingetjes die je toevoegt veranderen iets.
Ik denk ook dat als je terug zou gaan en een klein detail zou veranderen dat wel grote uitwerking heeft naarmate de jaren volgen (zoals in the butterfly effect).

Al is the butterfly effect natuurlijk wel qua veranderen wat verder dan de gemiddelde mens denk ik, omdat ik niet echt denk dat de meeste jonge kinderen een vrouw met haar kindje vermoord hebben door een brievenbus op te blazen en óók nog een man te kennen die je beste vriend seksueel misbruikt. Hij heeft een vrij onrealistisch leven.
Wel een hele gave film trouwens!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld veranderd heb ik niet natuurlijk maar ik geloof wel dat ik een bijdrage heb geleverd en misschien nog wel doe.. door mijn eigen ervaringen te delen met anderen mensen. ik heb nav het overlijden mijn zoon bijv. ruim 250 gezinnen kunnen helpen met hun eigen verlies, heb mijn verhaal kunnen doen voor tv, voorlichting gegeven aan scholen en opleidingen en een film mogen maken voor het CBR mbt alcoholgebruik in het verkeer..
En door het geweld dat in mijn leven heeft plaatsgevonden heb ik vrouwen kunnen helpen bij hun partner weg te gaan en hun weg te vinden na een echtscheiding..
Nu ben ik misschien wel erg ziek..en ook dat zal op den duur anderen kunnen helpen... ben ik niet ziek heeft ook de ervaring van het hebben van de angst vast wel weer een doel..
En zo kan ik wel even doorgaan.. In mijn eentje de wereld veranderen lukt niet maar ik kan wel een piepklein belangrijk radertje proberen te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie waardevolle bijdrage aan de wereld, je bent veel meer dan een piepklein radertje!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel weer lieve Ed!