Waarom zagen de mensen er vroeger heel anders uit dan nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe weet je dat? Toch niet van foto's?

Antwoorden (5)

Vooral kapsels zorgen voor een ander gezicht. Ook brillen zien er iedere 10 jaar compleet anders uit. Verder verschilt ook kleding.

Het valt me trouwens op dat bijvoorbeeld kapsels uit de jaren 40 lijken op de opgeschoren kapsels van nu, maar toch zit er verschil in: bovenop is het haar langer. Zo verschilt dat toch weer van elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de tijd van 1 a 2 generaties terug bedoelt: Dat was een kwestie van mode (kleding en haardracht).

Als je duizenden jaren terug bedoelt: Dat heet evolutie.
Doordat de mensen op een andere manier gingen werken veranderen de lichamen ook. Ook scheelt het dat we tegenwoordig overal medisch aan geholpen kunnen worden.

50 jaar geleden liep een 100-jarige nog kromgebogen met een bochel. Dat hoeft tegenwoordig ook niet meer, om maar een voorbeeld te noemen.
12 jaar geleden
Ten eerst. De mensen in deze tijd zijn goed ontwikkelt en dat waren wij vroeger nog niet. Denk maar aan deze dingen vroeger was er nog geen electriciteit dus er waren geen condeuses, geen scheerapraten, enzevoort. En er waren nog geen machines dus geen tandpasta, geen dagcremes, kleding kon alleen met de hand worden gemaakt en daarom werdt het zo simpel mogelijk gemaak en ga zo maar door.

En ten tweede. Voor de mens was het vroeger niet makkelijk om aan eten te komen, daardoor was hun dag besteding haast alleen maar gericht op eten. En was er dus geen tijd om mooie kleding te maken of aan je uiterlijk te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100% onzin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg dat maar tegen de makers van mijn geschiedenis boek dit staat er bijna lettelijk in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg dat maar tegen de makers van me geschiedenisboek daar staan deze dingen bijna lettelijk in.
We passen ons aan.
Niet alleen aan elkaar en de omgeving.
Maar ons lichaam past zich ook aan op de wereld en de natuur etc.

Vroeger waren de mensen veel kleiner dan nu.
En leefden leefden ook niet zo lang als nu.

Dat kwam door de medische kennis, het voedsel en de hygiene.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar nu in het tijdperk van de technologie weten wij veel meer dan vroeger.
Hebben medicijnen voor allerlei ziektes.
Weten wat het beste is voor onze lichaam.
Hoeveel van welke stoffen je in je lichaam elke dag binnen moet krijgen.
ADH*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ons lichaam past zich aan aan ons werk wat we verrichten.Vroeger deden de mensen zwaarder waarder werk op het land scheepbouw en in de bouw of fabriek.Daardoor zie je op oude foto's veel mensen die grover gebouwd/gevormd waren dan de mensen van nu.Tegenwoordig hebben we veel machines die het zware werk doen zoals aardappelen rooien hijsen en meer van dat soort zware klussen.We stellen tegenwoordig even de wasmachine even op zijn programma in en het ding gaat zijn werk doen.De generatie van de tijd van je oma sleepten met wastobben met heet water omdat in een machine te doen.En dan waren ze alleen nog maar met een voorwas bezig en voor een hoofdwas gebeurde dat weer opnieuw.En zo was een huismoeder een dag kwijt voor een gezinswas van 5 kinderen + man.Tegenwoordig gaan we om een beetje spierweefsel te kweken zoals Jarno Hams heeft naar de sportschool om die vrachtwagen over een lijn te trekken.(geintje)