Hoe komt het dat er anno 2012 media aandacht is voor staatssecretaris Bleker w.b.t zijn relatie met een jongere vrouw?

Ik ben zelf getrouwd met een oudere man, en heb (gelukkig) het idee dat hier heel normaal mee om wordt gegaan.
Wat je ook weleens hoort is dat in het geval de vrouw veel jonger is, zij een "vader/moedercomplex" , ik kan zeggen dat ik de liefste vader heb die ik me wensen kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bleker is natuurlijk een bekende persoon en die worden altijd nauwlettend in de gaten gehouden. Natuurlijk zijn er nog 1000 en zoveel andere 55+ mannen die een veel jongere partner hebben. Naar mijn idee zou die media ophef er helemaal niet moeten zijn. Bleker en zijn jonge vriendin zijn volwassen mensen en mogen doen waar ze beiden gelukkig van worden. Naar mijn idee is er niets mis mee en niemand heeft het recht om er een oordeel over te vellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De media-aandacht is vooral ontstaan omdat de relatie van Bleker bij de (conservatieve) achterban van het CDA niet in goede aarde zal vallen. Het CDA hamert op normen en waarden, met het gezin als "hoeksteen van de samenleving". Eerder kwam Jack de Vries door een affaire al in opspraak. Verschil is overigens wel dat Bleker gescheiden is.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
scheiden is in een goed christelijk huwelijk eigenlijk not done; 'tot de dood ons scheidt', al veranderd de interpretatie van de bijbel wat dat betreft ook nogal...
Maar dan ook nog eens een buitenechtelijke relatie met een jong meisje.... zijn al die andere ouwe kerels stikjaloers natuurlijk!
Dan is dat meisje blijkbaar ook nog een journaliste: dus hij heult ook nog eens met de vijand!
Mensen reageren doorgaans het positiefst op 'het gemiddelde'. En zodra iemand daarvan afwijkt, wordt er graag een etiket op geplakt: een vrouw met een oudere man heeft een vadercomplex, een vrouw met een jongere man is een cougar.
Een man met een veel jongere vrouw heeft een groen blaadje, is aan de menopauze bezig, wil een tweede leg, enzovoorts.
Als een van beide in de puberteit zit, dan is 20 jaar verschil wel heel groot. Maar als je beiden volwassen bent, dan bepaal je het gewoon zelf.

Wat in het geval van Bleker misschien ook meespeelt, naast het feit dat hij een bekende persoon is, is dat sommige mensen hem zien als een lompe boer, dus hé, hoe kan die nu een leuke jonge vrouw 'aan de haak' hebben geslagen? Maar misschien is het privé een hele leuke man - in elk geval vindt die journaliste dat wel :-)