Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik er een site/organisatie waarbij je een kind financieel kan ondersteunen?

Ik heb het dan over een kind in een derde wereld of arm land die je voor een bepaald bedrag financieel kan ondersteunen. En eventueel ook contact kan hebben met dat kind om bijvoorbeeld zijn of haar vooruitgang te zien. Ik heb al op sites gekeken van 100 wereld ouders maar ik vond die site zelf een beetje vaag. Het gaat hierbij trouwens niet om bedragen van honderden euro's. Zelf ben ik nog minderjarig maar mijn ouders willen het geld namens mij ook overmaken of opsturen. Alvast bedankt
.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit vast wel een arm kind bij je in de klas. Vertrouw nooit organisaties!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens! Kijk om je heen, er is genoeg leed en behoefte om je heen voordat jij jouw geld voor 90% ziet verdwijnen in de zakken van een organisatie.
Geef je [gedragen] kleding weg, maak een doos met verjaardag spulletjes klaar voor iemand die zijn verjaardag op wil vrolijken, help een ouder familielid met boodschappen doen.
Veel succes met je goed ontwikkelde empathie. Dat siert je en zal je een lichtend voorbeeld maken in je omgeving.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Plan Nederland zou je kunnen proberen. Hier steun je het kind niet persoonlijk, maar je krijgt iemand toegewezen uit het district waar plan werkt. Je kunt kiezen welk land en of je een jongen of meisje wilt "adopteren". daar kun je dan contact mee houden
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkere club is dat: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=NBNA03052002_004
Bij stichting Childrens Home kun je een kind financieel adopteren. Zie bijgevoegde link. Ook bij Dorcas hulp, st. de Periodieke gift. En zo zijn er vast nog meer te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing