Past Apple marktsegmentatie toe?

Is er sprake van ongedifferentieerde marketing, gedifferentieerde marketing of geconcentreerde marketing? Wat is dan de groep waarop Apple zich richt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Bij Apple is er geen sprake van 1 soort marketing, het is een combinatie van verschillende soorten.

Maar ik denk dat Apple vooral gesegmenteerd op lifestyle. Voor de verschillende lifestyle groepen heeft ieder zijn eigen criteria, zo zal Apple op basis van hun eigen criteria een doelgroep selecteren.
Bijvoorbeeld: Vroege trendsetters, creatieve trendvolgers etc etc.

Ze zullen dus gebruik maken gedifferentieerde marketing op basis van lifestyle segmentatie.
Verder willen ze uiteraard het liefst de hele wereldbevolking aan hun producten krijgen. En aangezien ze het geld ervoor hebben kunnen ze hiervoor ongedifferentieerde marketing inzetten om een zo groot mogelijke populatie te bereiken.
Bronnen: