Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je ongemakkelijke situaties bij het afscheid nemen?

Jongen-jongen of jongen-meisje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amadea
14 jaar geleden
Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet nooit echt hoe ik van een goeie vriendin van me afscheid moet nemen, 'even zwaaien' vind ik zo standaard..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Klopt het dat jij een jongen bent en dat je het vooral lastig vindt om van een goede vriendin afscheid te nemen? Je hebt dus niks met haar, julie zijn gewoon vrienden. Als je het echt goed met elkaar kunt vinden kan een (of twee of drie)afscheidskus op de wang, of even een omhelzing ook best bij afscheid. Of een high five, of gewoon groeten en/of zwaaien.
Misschien vindt jouw goede vriendin het ook wel een beetje lastig. Je zou het er best eens over kunnen hebben, zo van "ik weet soms niet hoe ik afscheid van je moet nemen, gek hè?" Dan maak je het luchtig maar wel bespreekbaar. En dan heb je ook direct de oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt als een bus. Het lastige is alleen dat ik haar vroeger leuk vond (en dat zij dat weet). We nemen zo goed als altijd afscheid van elkaar op de fiets, dus een omhelzing gaat een beetje moeilijk.. en een high-five/groeten of zwaaien vind maar niks in de zin dat ik dat zo standaard vind en dat zij toch wel een speciale vriendin voor me is.. Ik ben een beetje bang dat ze het raar gaat vinden als ik daarover begin..:$

Andere antwoorden (1)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ook is me niet duidelijk of je het over volwassenen of kinderen hebt.
In ieder geval is er een ding dat altijd de spanning wat verminderd: humor.
Probeer bij een afscheid toch een geintje te maken of een grapje uit te halen. Daardoor wordt een afscheid toch wat luchtiger en dat geeft ook letterlijk meer lucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tenzij het grapje verkeerd landt bij de ander, en hij/zij je nooit meer zien wil :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ trouwens, humor werkt (bijna (er zijn altijd mensen die geen humor hebben of kunnen waarderen)) altijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor hoeft niet hard of kwetsend te zijn.
Humor kan ook lief en ingetogen zijn.
En dat soort humor bedoel ik in dit geval natuurlijk. Overigens: Ik geloof niet dat er mensen zijn die geen humor hebben. Ik ben er in ieder geval in de afgelopen 47 jaar nog geeneen tegengekomen.
Soms moet je er wat moeite voor doen en even zoeken, maar humor bestaat in ieder mens.
Daar ben ik van overtuigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het over tieners/volwassenen. Dankjewel voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar een grapje dat niet verkeerd bedoeld is, kan wel verkeerd uitpakken...
en, okee... mensen hebben humor, maar er zijn wel mensen waarbij je erg lang moet zoeken naar die humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom op Marien, je zoekt spijkers op laag water.
Trouwens als je iemand een beetje kent, weet je best wat voor grapje je wel of juist niet kunt maken.
Plus van mij Skusme
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing