Wat denk jij bij het bord langs de snelweg: "Bedankt voor uw begrip"?

Ik rij regelmatig op 's heren autowegen. Onder meer richting het zuiden. Daar staat langs de weg opeens, in elk geval voor mijn gevoel, een groot geel bord naast de weg met: "Bedankt voor uw begrip." De eerste keer dacht ik alleen: "Euh?" Het was mij geheel ontgaan waarom ik ergens begrip voor gehad zou moeten hebben. Ben gaan opletten en ik weet het nog steeds niet. Merk dat ik nu steeds iets anders denk. Het houdt me bezig dat bord.

Kom het bord vaker tegen. Ook elders. En bedacht vandaag. "Wat zouden andere mensen denken bij zoiets. Of denken ze wel helemaal niks." :)

Toegevoegd na 27 minuten:
Er gebeurt op dat deel van de weg al drie jaar helemaal niets. Anders dan had ik inmiddels wel al begrepen dat ze daarvoor begrip vroegen.;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mwa.. Denk ik niet zoveel bij. Wat ik geweldig vind zijn de borden in duitsland: Bij het begin van werkzaamheden staat de lengte, met een negatief smiley gezicht. Halverwege een semi-vrolijke smiley met de helf van de afstand. Aan het einde: Een lachende smiley met einde werkzaamheden. Daarna komt een bord: Hartelijk dank voor uw begrip. Kan ik zeer waarderen; Ze geven net iets meer begrip voor de autorijder

Eerlijk gezegd, Denk ik vaak. Dat begrip had ik niet. Er zijn nogal wat wegwerkzaamheden die te lang duren te veel overlast veroorzaken.

Ik denk altijd:"welk begrip, alsof ik een keuze heb....!"

Ik denk altijd: "Graag gedaan". Al weet ik soms niet waarvoor...

Ze kunnen ook niet werken aan de weg, zoals bij onze zuiderburen. Of we daar dan beter mee af zijn, is de grote vraag. Ja, ik ben wel blij, en toon begrip, over het algemeen.

Op het moment dat ik dat lees, word ik iets milder... echt waar ik dacht het nog bij mezelf toen ik er langs reed... het is in ieder geval nog een reactie voor je geduld....

Dan denk ik:"Waarom kunnen ze dat bij ons ook niet een keertje doen?"

Ze bedanken voor je begrip, i.v.m wegwerkzaamheden.!! Denk ik.

Ik vind dat je respect moet hebben voor mensen die hard werken om onze wegen zo goed mogelijk te maken! Dat begrip vind ik dus normaal, en daar hoeven ze me wat mij betreft niet voor te bedanken. Ze zijn er nou eenmaal niet aant werk om ons te pesten. Tuurlijk baal ik heus wel als ik door werkzaamheden weer eens in de file sta, maar het is voor een goed doel denk ik dan maar!

Ligt aan de snelheid die op dat moment gereden mag worden. soms is dat 50 km/h dus daar heb ik geen begrip voor. Tuurlijk is veiligheid ook belangrijk. Elders kan het 90 km/h zijn, terwijl er geen verschil is met veiligheid voor de wegwerkers. Dus dat heb ik ook liever, anders krijg je weer files.

Dit bord hebben ze na 3 jaar nog steeds staan om dat de dank enorm groot is, het heeft files gekost maar de wegwerkers en de familie zijn blij dat op dat moment de automobilisten de snelheid aan hebben gepast en daardoor zij weer veilig thuis konden komen. Omdat ze nog wel eens werden aangereden met de dood tot gevolg. En wat ik altijd denk als ik dat bord zie, bedankt voor u begrip. Graag gedaan, de volgende keer wat sneller graag.

Die borden zijn er door onze regering neergezet. Die is ons zeer dankbaar.

Ik denk vaak: Had ik enige keus dan?? Ik vind het dan ook onzinborden. We hebben ons maar gewoon aan te passen en geduld uit te oefenen, wat ook logisch is natuurlijk.

Ha, die Dette; Ik heb er niet zoveel mee. Ik vind het een beetje infantiel om mensen te bedanken voor iets waar ze geen keuze in hebben en zich gewoon aan de regels horen te houden. Net als wanneer je een 'Bob'-sleutelhanger krijgt als je bij een alcoholcontrole niet gedronken blijkt te hebben. En bij bruggen een waarschuwing dat de slagbomen op afstand bediend worden; alsof je er anders wel doorheen beukt. Of die bordjes die ik hier in de buurt bij een rotonde zie staan; "geef spontaan uw richting aan"; hallo, dat moet ik sowieso en met dat bordje is het toch al niet spontaan meer? Die overdaad aan bordjes stompt op den duur alleen maar af, ben ik bang.