Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat je met toekomstperspectief bedoelt, de kans op een vaste baan.

Citaat uit de Elsevier van 10 juni 2011:

"Met onder meer de hbo-opleidingen civiele techniek, pabo en informatica hebben afgestudeerden snel een goedbetaalde baan met vast contract. Afgestudeerde hbo’ers van opleidingen zoals journalistiek, culturele en maatschappelijke vorming en dans moeten vechten om een baan.

Van de academische opleidingen bieden econometrie, fiscaal recht en informatica de meeste kans op werk. Opleidingen die het slecht doen op de arbeidsmarkt zijn onder meer geschiedenis, culturele antropologie en communicatie."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling: het kan zijn dat dit anders ligt over 4 jaar, altijd lastig te voorspellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Als ik het goed heb, dan publiceert Elsevier ieder jaar zo'n lijst, en die zal steeds weer afwijken van de vorige. 4 jaar vooruitkijken, bij het kiezen van een studie is ook eigenlijk onmogelijk; het helpt je hooguit een beetje bij het gokken, als je niet goed weet wat je moet gaan studeren.

Andere antwoorden (1)

Alle opleidingen op het HBO hebben toekomstperspectief.