Is er een verband tussen het dragen rode broeken en de hoogte van je inkomen?

Ik heb het iedere keer als ik er een zag gevraagd, en het bleek (serieus) dat diegene inderdaad een boven modaal inkomen had. Huisartsen, neurologen, rubberfabrieksdirecteuren > is het vooroordeel waar??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Als (mede)eigenaresse van een exclusieve herenkledingwinkel kan ik je melden dat in onze zaak nagenoeg alleen mensen komen met topinkomens advocaten, rechters, chirurgen en andere medische en vrije beroepsbeoefenaren. Enerzijds komen ze er vanwege de kwaliteit (waar altijd een hoge prijs vast zit) anderzijds komen ze er omdat onze collectie afwijkt van de grote grijze massa. Bij ons dus niet alleen rode broeken (alleen in de kleur rood hebben we zeker zes verschillende), maar ook omdat we paarse, oranje, gele, (gras)groene, petrol, (konings)blauw en allerlei ander kleuren voeren. Wat we niet hebben en waar onze klant absoluut geen behoefte aan heeft?: jeansbroeken.
Als je het mij vraagt kan ik inderdaad bevestigen: Ja rode broeken voor topinkomens.
Hoe burgerlijker de klant is hoe meer afkerig hij is van de gekleurde broeken is onze ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ik doe net zo hard mee aan het vooroordeel, want ook mij valt op dat het een bepaald slag mensen is dat met deze broeken rond loopt.
Ieder mens heeft behoefte zich te profileren, en ik denk dat dit soort kleding voor mensen met een wat bovengemiddeld inkomen een manier is om zich te profileren.
Gelukkig voor hen, en ik ben blij dat mijn man er niet in eentje rondloopt.... (niet vanwege dat inkomen, maar wel vanwege het soort broek, niet mijn smaak)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want oh oh oh wat vind ik ze lelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, dit lijkt mij ook de reden +1
Het lijkt me sterk dat er hier sprake is van enig verband... Jouw observaties zijn bij lange na niet representatief voor alle dragers van rode broeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja, ik denk dat dit vooroordeel sterk in de buurt komt van de waarheid. Maar wat een gekke vraag zeg. Je had net zo goed kunnen vragen 'is er een verband tussen zwarte bomberjacks en hardcore types?'

-Ja, tuurlijk, want hiermee onderscheid deze groep zich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is vrijetijdsmode in Aerdenhout en Wassenaar.
Je kunt er zo de golfbaan mee op.
14 jaar geleden
Ik denk persoonlijk dat het dragen van een rode broek net zo weinig te maken heeft met de hoogte van het inkomen, als het dragen van een rood jasje of een paarse rok...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Rode broeken worden niet zo veel gedragen, dus ja; zodra rode broeken massaal worden gedragen zijn ze voor die groepen 'not done' geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het RSC (Rotterdams Studenten Corps), de studentenvereniging, waar over het algemeen de rijkste studenten lid van zijn, is het dragen van een rode broek een veel voorkomend gebruik, net als het dragen van bruine schoenen in plaats van zwarte.

Het is dus, zoals anderen al hebben aangegeven, een manier om te laten zien dat je bij een bepaalde groep hoort.

Dat mensen om deze reden ook rode broeken dragen ná het afronden van hun studie, wist ik nog niet.
Antoni
14 jaar geleden
Ik zag inderdaad laatst in een programma van Jort Kelder over de PC Hooftstraat, dat rode broeken in bepaalde kringen (met veel geld dus) een mode-item zijn (of zijn geweest). Dus je observatie klopt volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is het gewoon zo dat mensen die veel geld hebben, dure rode broeken kopen...
of geen smaak hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het idd denken haha ik vind het een ballenbroek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is precies de reden dat je in Laren een bovengemiddeld aantal rode broeken per vierkante kilometer tegen komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan iedere man een rode broek aandoen, maar ik heb nog nooit iemand die niet boven modaal verdiend met een rode broek gezien. Terwijl je mannen die (flink) boven modaal zit regelmatig met rode broeken ziet.
Loop maar eens door het Gooi of wassenaar o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die marieAnne;

Dat dat verband er is mag inmiddels overduidelijk zijn, maar het is niet causaal: maak dus niet de fout te denken dat je inkomen door het dragen van zo'n geval vanzelf tot grote hoogten zal stijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ooit zo'n mooie rooie broek aangeschaft,hoewel ik een ongeveer modaal inkomen heb! Mag ik hem nu niet meer dragen en ik ben (hoop ik) ook geen bal! Wat nu?