Is er een site voor kinderen en jongeren waar ze bevriend kunnen raken met kinderen of jongeren die in dezelfde schuitje zitten?

Mijn dochter wordt vaak gepest, maar op die manier van buitensluiten, zij is nogal overgevoelig en eenzaam en vooral dat laatste vindt ze fijn. Ze heeft verder geen echte vriendinnen met wie ze elke week afspreekt. Ze denkt dat elke persoon die ze kent haar stiekem haat, ook als die persoon aardig doet, maar ze is toch vol levenslust. Verder is zij slim en daarom zijn kinderen jaloers op haar. Ze is 12.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof nu niet dat het internet een oplossing is voor je dochter. Ook op internet wordt veel gepest. Houdt haar bij dat stomme internet vandaan en investeer in echte vriendschappen.
Amadea
12 jaar geleden
Maar als zij, zoals jij schrijft, het fijn vindt om eenzaam te zijn waarom zou ze dan contact met anderen moeten hebben?

Het beste antwoord

je kan forum's zoeken. dit is er bijv. een www.forum.scholieren.com verder op google bij forum zoeken want daar kan je anoniem je verhaal kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De kindertelefoon is inmiddels meer dan alleen een telefoonnummer. Op hun site is er zowel voor de leeftijd tot 12 jaar als vanaf 13 jaar van alles te vinden.
Hopelijk heeft ze daar wat aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar scholieren.com gaan en dan naar het forum.

Maar internet is NIET de oplossing voor haar sociale contacten. Het is veel beter als zij een Sociale Vaardigheidstraining krijgt. Hierdoor leert ze beter te reageren op anderen, krijgt ze meer zelfvertrouwen en is de kans groot dat de sneller vrienden kan maken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goh je eerste optie lijkt veel op dat van mij joh ;)
Powergen
12 jaar geleden
Haha en dat is zo... die had ik ook in mijn hoofd maar wilde btw ook die sociale vaardigheidstraining erbij zeggen. Ik had btw je antwoord nog niet eens gelezen maar als je wil kan ik hem wel verwijderen en de rest in reacties plaatsen..
Zit ze op Hyves? Daar zijn groepen te vinden voor alle soorten en maten kinderen, vast ook wel voor kinderen die overgevoelig en slim zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gepest worden is nooit leuk. Voor kind maar ook ouders niet dan voel je je zo machteloos. Zo mijn ouders ook toen ik puber was. Werd veel gepest en zelfs op een nieuwe school bleef dat doorgaan daar zat bij mij een rede achter die reden vertel ik liever niet. Maar ik liet me pesten zodra iemand bij mij kwam om te roddelen vond ik die persoon aardig alleen achteraf werd alles wat ik zei verdraait en prompt ruzie met bepaalde personen. Vooral meisjes kunnen erg gemeen zijn.

Ik heb veel baat gehad bij mijn cursus zelf verdediging. Bij carolls trainingcentrum het zit in maarssen maar misschien zit er bij jou wat in de buurt wat er op lijkt.

Ik ben nu een zelf verzekerde vrouw maar vroeger was ik erg onzeker enzo kwam ik ook over. En daardoor werd ik gepest.

Mijn typ geef haar een veilige thuishaven als je je daar niet veilig voelt komt ze er moeilijk uit.

Praat met haar misschien kan je er dan achter komen waarom zij zo onzeker is.

Laat merken dat ze altijd bij jou terecht kan en geef haar liefde.

Ik wens je succes want de pest periode is erg moeilijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad bestaan er wel zulke lotgenoten sites..maar ik ben daar zelf niet een onverdeeld voorstander van.

Jongeren/ kinderen die veel gepest zijn, zijn daar ' weliswaar onder gelijken'

Maar helaas blijkt dan al te dikwijls ook dat er een aantal van hen zich tegenover de dàn 'zwakkere' lotgenoten even onaardig opstellen als dat de buitenwereld zich tegenover hen gedraagt.

Ik wil daarmee niet zeggen dat je dochter daar weg zou moeten blijven..maar eerder..dat ze een niet te groot verwachtingspatroon van een dergelijk lotgenootschap moet hebben. En ze moet vooral ook een beetje oppassen tegenover WIE ze zich kwetsbaar gaat opstellen..

Je dochter een beetje weerbaarder tegenover de buitenwereld maken..kan wellicht een beter iets zijn..

Groet,

Ton