Wat vind jij van graancircles?

grote onzin door de mens gemaakt of is er toch meer leven in ons sterrestelsels dan we denken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/verklaar-overal-wereld-voorkomende-fenomeen.9270

Het beste antwoord

Er zijn twee rivaliserende verklaringen voor graancircels:

A. Ze worden door mensen gemaakt.

B. Ze hebben te maken met buitenaardse activiteit.

De verklaring waarvoor je de minste veronderstellingen hoeft te doen om hem waar te laten zijn, is meestal de juiste.

Voor verklaring A moet ik veronderstellen dat er mensen zijn die graancirkels willen en kunnen maken.

Voor verklaring B moet ik veronderstellen dat er buitenaardse wezens bestaan, én dat die buitenaardse wezens een manier hebben om naar andere zonnenstelsels te reizen, én dat ze specifiek naar onze planeet reizen, én dat die buitenaardse wezens graancirkels willen en kunnen maken.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er buiten onze planeet in dat hele grote universum nergens leven zou zijn. Ik ken namelijk geen bijzondere reden waarom leven zich maar op één plek zou kunnen ontwikkelen.

Maar als het gaat om graancirkels, dan lijkt de eenvoudiger verklaring, mensen die graancirkels willen en kunnen maken, me véél waarschijnlijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad +1
Cryofiel
14 jaar geleden
Het scheermes in aktie! +1 Aan je lijst met veronderstellingen voor B kunnen we nog toevoegen:
én dat die buitenaardse wezens ons iets willen vertellen, én dat ze dat op zo'n vreselijk omslachtige en onduidelijke manier doen, ondanks hun enorme kennis en technologie.

Andere antwoorden (8)

Grote onzin... Meer zeg ik er niet van... Dat mensen zulke domme dingen doen en dan nog geloven in iets mysterieus, ongelofelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat is er dom aan een graancirkel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de makers en dan de gelovers van mystieke origine... Dat is dom...
AWM
14 jaar geleden
Oh ja, daar ben ik het mee eens.
Maar op zich maken ze best artistieke dingen.
Zoals er ijsberen zijn die boeren, zijn er ook boeren die ijsberen. Veel boeren hebben het dan ook niet makkelijk de laatste tijd.
Wat ik van die rondjes vind? Ik vind het mooi, bijna kunst, hoewel niet moeilijk te maken, moet je er wel tijd voor hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede vraag!
ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet denken, het is aan de ene kant dom als je dat als mens gaat maken, maar als er een UFO zou landen zou je het wel horen toch? of niet? haha
hier kan lang over gediscussierd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het een sluit het ander niet uit :)

dus het is kul EN er is vast meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een mooi stukje kunst. Erg mooi om te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is beide: graancirkels zijn door de mens gemaakt, én er is meer leven in ons sterrenstelsel dan we denken. Beide zaken hebben echter niets met elkaar te maken.

Verder sluit ik me geheel aan bij het uitstekende antwoord van SuzyQ.
Cryofiel
14 jaar geleden
Zonder meer mensenwerk. Als er andere intelligenties zijn en ze kunnen van weet ik veel waar vandaan, naar de aarde reizen zijn ze toch ook zo ver ontwikkeld,dat ze een betere manier om te communiceren hebben dan met die(overigens kunstzinnige)graancirkels!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het onzin, zacht uitgedrukt nog wel.