Wanneer wordt een verdachte veroordeelt door een jury en wanneer door de rechter zelf?

In Amerika dus..
Heeft de rechter bij een jury veroordeling totaal geen inspraak op de uitslag? Wanneer een rechter denkt dat de verdachte schuldig is maar de totale jury denkt onschuldig... wat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In Amerika bepaalt de jury of een verdachte schuldig is.
De rechter zet vervolgens de strafmaat en legt de straf op.

"Typically, the jury only judges guilt or a verdict of not guilty, but the actual penalty is set by the judge."
Zie derde zin van de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het lijkt me sterk dat een rechter iemand kan veroordelen
zonder jury uitslag. nee ik denk dat rechter echt afhankelijk is van de jury in alle omstandigheden.
Maar er moet heel wat gebeuren voordat je voor de rechter komt er zijn voordat dat gebeurd al heel wat stappen gezet.
14 jaar geleden
België heeft een jury, een assisen jury, Nederland heeft dat niet... Gelukkig niet...

De rechter bepaalt dat niet bij een jury, dat doen de gezworenen... En als de jury zegt dat iemand schuldig is zal de rechter de strafmaat bepalen... Zo zit dat in België... en in America...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier in Engeland in een jury gezeten en wij bepaalden of de Crown Prosecution Service de beschuldigingen die aan het adres van de verdachte gebracht werden, voldoende bewezen hadden. Dat is dus niet hetzelfde als zeggen of de verdachte schuldig of onschuldig is. Dat is bepalen of iets bewezen is.