Hoe kan een ander energie bij je wegtrekken?

Net bij een andere vraag las ik "dat sommige mensen je helemaal leeg kunnen zuigen aan energie" Dat laat je dan zelf toe toch of niet altijd??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Indien de ander er een eenrichtings verkeer er op na houdt tijdens een gesprek, niet naar je luistert, je niet uit laat praten, niet eens begrijpt wat je verteld, maar ondertussen jou alsmaar vragen blijft stellen en je daarbij dwingt alsmaar mee te denken, maar op het moment dat je dan met jouw mening komt, gaat de ander al weer over op een ander onderwerp en je opnieuw onder druk zet om mee te denken en met antwoorden te komen.
Hierdoor raak je behoorlijk geirriteerd en begint kortaf te worden.
Dit echter merkt de ander wel en neemt het je kwalijk dat je geen geduld hebt, niet luistert, niet meedenkt enz.

Het moeilijke punt in deze situatie, is het juiste moment van stoppen met deze discussie, zonder dat de ander boos wordt en duidelijk voordat je zelf boos wordt.

Dus ruim voordat je leeggezogen wordt van je eigen energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow ++!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een goed en waar antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++ super antwoord!

Andere antwoorden (2)

Lees dit maar eens......

'Sommige mensen zijn echte energievreters. Ze zuigen de ander als het ware helemaal leeg door hun negativiteit. Ze zeuren en klagen, bepalen de sfeer, vinden altijd dat een ander het niet goed heeft gedaan en verstaan de kunst om altijd alle aandacht naar zich toe te trekken. En ze zijn heel slecht voor andere wel positief ingestelde mensen. Mensen die energie van de ander vreten kunnen het best vermeden worden. De kenmerken van mensen die energie van de ander vreten'

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees verder via de link!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat laat je zelf toe, maar meestal omdat je een ander niet (zondermeer) kunt (of wilt) kwetsen. Het gaat namelijk vaak om kwetsbare, maar zeer negatieve personen. DCie vragen voortdurend niet alleen je aandacht, je tijd en je tact, maar ook dat je op je teentjes blijft lopen en om de hete brij heendraaien, omdat ze niks kunnen met keiharde waarheden. Een gesprek, zelfs aan de telefoon, van nog geen uur kan je voor de hele dag leegzuigen.

Kinderen hebben er, zij het met een andere insteek, ook wel eens een handje van, maar dat is op een of andere manier toch iets beter te verteren. Er zijn echter van die dagen.......

En ja, dat laat je toe. Tot op zekere hoogte. Het hoort bij het opvangen van mensen die je hulp nodig hebben , of dat nu volwassenen of kinderen zijn. We zijn niet op de wereld om alleen maar aan onszelf te denken, toevallig.