ganzen zijn uitstekende bewakers.
de groep is nooit in z'n geheel in slaap: altijd is er minstens een gans waker en wakker.
dat het goede bewakers zijn, zit hem niet zozeer in de agressie die ze tentoon zouden willen spreiden, maar meer in het feit dat ze bij verstoring flinke herrie gaan maken.
over honden kan ik geen uitspraak doen.
wel kan ik zeggen dat ik nog nooit een hond heb gezien die door ganzen was gegrepen, maar andersom is het geen zeldzaamheid.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze zijn goede bewakers, ik heb zelf thuis ganzen, en als er iemand komt, maken ze lawaai!
Van dat agressief zijn tegen honden weet ik niet.