Iemand gooit eiren tegen je raam, je hebt wel vermoeden maar weet niet zeker wie. Hoe ga je daarmee om?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.1K

Het beste antwoord

Totaal, maar dan ook totaaaaaaaal negeren!!!
Wij hebben dit ook gehad naar aanleiding van optreden naar ouders toe, omdat zoonlief zeer ernstig werd gepest door hun kotertjes.
Ook wij hadden een zeer sterk vermoeden, uit welke eierdoos de eieren kwamen, maar geen bewijs. Naast eieren werden ook ijsballen (vorig jaar winter) en zelfs stenen tegen het raam geknald, alsook het kunstzinnig draperen van hondepoep voor de voordeur.
Ook wij hebben het advies gekregen een camera op te hangen, maar ik ga dus echt geen geld uitgeven voor dat gajes.
Negeren heeft prima gewerkt. We hebben geen enkele last meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is inderdaad een negatieve vorm van aandacht vragen en negeren werkt heel demotiverend en zelfs kleinerend.
Prima, zou het ook zo doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Ineke en andere plussers + minner.
Laatstgenoemde: zou je kunnen motiveren?

Andere antwoorden (6)

Op de man af vragen. Maak het niet te dreigend maar informeer gewoon of hij/zij er iets van weet en dat je het heel irritant vindt. Misschien komt diegene dan tot inkeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Confronteer hem door te vragen of hij er meer van af weet. Zeg niet dat je hem verdenkt. Als hij eerlijk is verteld hij het. En anders gaat hij misschien zelf beter oppassen.

Een mooie camera opstelling kan bewijs leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst moet je enig idee hebben of het waar kan zijn.

Heeft diegene die je verdenkt een motief? Het lijkt me dat, indien het vaker gebeurt, het geen kwajongensstreek is. Als het meerdere keren gebeurt is het een doelbewuste actie.

Indien je een motief hebt, zou ik een camera ophangen en zorgen voor bewijs. Eventueel op heterdaad betrappen is ook perfect.

Eventueel kun je er zelf met de dader uitkomen, anders kun je ook aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het altijd gebeurd rond het zelfde tijdstip, ga dan buiten posten met een camera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eieren klaarzetten, zodra iemand wat gooit terug gooien.. (oh, wel uitkijken voor het hoofd, maar als diegene doorgaat mag je de hoofd ook wel raken :) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat negeren uiteindelijk wel een oplossing is. Maar als je nu een oplossing wilt zou ik klaar staan zodat je iets terug kan gooien. en ze is flink laten schrikken die boefjes. En dan bedoel ik gewoon zeggen wat de schade kan zijn als ze eieren gooien. Dat het zonde van hun geld is dat je zijn ouders kent en eventueel de politie inschakelt.

Is kijken wat hun reactie is...